گوناگون

شرکت 3هزار نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدجواد رئوف سیدنژاد ظهر شنبه در گفتگو با رسانه های استان، گفت: آزمون موضوعی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 18 مهرماه با حضور بیش از سه هزار نفر در 42 محل و در سراسر استان برگزار شد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری، حفظ قرآن را در سه مقطع سنی هفت تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا برنامه‌ریزی کرده و بحمدالله در گلستان از استقبال خوبی در این زمینه برخوردار بودیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته کتابی تحت عنوان حفظ موضوعی قرآن کریم با 300 موضوع در استان تقسیم شد و برخی از شرکت کنندگان در این طرح نتوانستند کل کتاب را تا آخر سال تمام کنند و از شرکت در آزمون طرح حفظ اسفندماه سال 92 بازماندند و به همین منظور تمهیداتی از سوی مسئولان طرح تربیت سازمان اوقاف اندیشده شد که آزمون دیگری در همین راستا برگزار تا عزیزانی که موفق به شرکت در آزمون نشده اند در آزمون دیگری شرکت کنند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: کتاب حفظ موضوعی که در سال گذشته تقسیم شد دارای 300 موضوع قرآنی بود و امسال تیرماه نیز کتاب دوم حفظ موضوعی با عنوان “مسافران آسمان” که شامل 120 موضوع اخلاقی و رفتاری است توضیح شد و آزمون میاندوره ای 50 موضوع نخست آن ، دیروز 18 مهرماه همراه با آزمون حفظ 300 موضوع برگزار گردید.

وی ادامه داد: این آزمون، به صورت کتبی و تستی بود و راس ساعت 9 صبح به صورت سراسری در کشور برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به تعداد مکان های برگزاری آزمون در شهرستانها اشاره کرد و افزود: سهم گرگان حدود 31 حوزه ، سهم گنبد 3 حوزه ،آزادشهر و علی آباد هر کدام یک حوزه و بندر گز 6 حوزه بود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا