گوناگون

شعبه رسیدگی به مشکلات قضایی موسسات مالی و اعتباری خصوصی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، لقمان کیاپاشا رییس شوراهای حل اختلاف استان البرز عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل دادگستری البرز برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته 88 هزار و 435 فقره پرونده وارد شعب حل اختلاف استان البرز شد و این در صورتی است که تعداد 8 هزار و 164 پرونده نیز از سال 91 در شعب باقی مانده است.

کیاپاشا در ادامه تاکید کرد: از تعداد کل پرونده های یاد شده تعداد 11 هزار و 157 فقره پرونده به مصالحه طرفین انجامیده است.

وی افزود: از کل پرونده های سال 91، تعداد 2 هزار و 564 پرونده مختومه و 5 هزار و 600 فقره از پرونده ها باقی ماند.

این مسئول با اشاره به آراء صادر شده در شعب حل اختلاف در سطح استان، خاطرنشان کرد: مردم به آراء صادره از سوی شوراهای حل اختلاف اعتماد دارند و نتیجه این اعتماد را در درصد کم اعتراض ها به احکام صادره می توان دید.

رییس کل شوراهای حل اختلاف استان البرز اعلام کرد: شعبه رسیدگی به مشکلات قضایی موسسات مالی و اعتباری خصوصی راه اندازی شده است و از این به بعد به صورت تخصصی به پرونده ها رسیدگی می شود.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک شعب ویژه امور پزشکی برای رسیدگی به شکایات در این بخش نیز تشکیل می شود.

کیاپاشا در پایان با اشاره به زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف بیان کرد: حداقل زمان رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف از یک روز تا شش ماه است و میانگین رسیدگی پرونده به کمتر از سه ماه رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا