گوناگون

شكوفايي كشاورزي گیلان در گرو افزایش كيفيت محصولات است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی شامگاه چهارشنبه درهمایش انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه اگر به حمایت از حقوق مصرف کننده توجه نشود تولید با شکست روبرو می شود، اظهار داشت: برخی از تولید کنندگان گیلان با سابقه ای 40 ساله با رعایت حقوق مصرف کننده پله های ترقی را یکی پس دیگری طی می کنند.

نجفی با بیان اینکه باید به توانایی های خود تکیه کرد، ادامه داد: دغدغه كساني كه کیفیت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است تولید کنندگان موفقی هستند  بر اين اساس  انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید در قالب کمیته های کاری و مشخص عمل کند تا شاهد موفقیت بیش از پیش آن بود.

وی بر مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها تأکید کرد و افزود: باتوجه به توانايی های حداقلي اقتصادی در بخش دولتی نباید تمامی تصمیم گیری های بخش خصوصی را دولتمردانی تشکیل دهند که هیچ حضوری در بخش خصوصی ندارند.

وی توجه به بخش خصوصی را عامل موفقیت در توسعه اقتصادی دانست و گفت: حضور پررنگ تر بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و حمایت از آن  در الویت سیاست گذاری های استان قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: طبیعت بکر عالم پاسخگوی همیشگی نیازهای بشر بوده و تنوع در نیازها و خواسته ها موجباتي فراهم کرده تا اصحاب تولید و صنعت بتوانند کالاها را در اختیار مردم قرار دهند.

حمیدرضا خصوصی ثانی افزود: دنيای پیشرفته امروز برای کمترین کالا بیشترین زمان را برای استاندارد شدن اختصاص می دهد تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کند و در چرخه توسعه از جمله شاخص های مهم این است که محصول بتواند برای دفاع از حقوق مصرف کننده دین خود را ادا کند.

وي ادامه داد: امروز دفاع از حقوق مصرف کننده به عنوان قانون به شمار می رود و کشوری که بخواهد برای حمایت از مصرف کننده گام بردارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در ادامه این همایش با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: رعایت حقوق مصرف کننده موضوعی فرهنگی و اقتصادی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

ارغنده پور با بیان اینکه حقوق مصرف کننده زمانی آغاز به کار کرد که صنعت پا به عرصه وجود گذاشت، افزود: مصرف کننده حق دارد مطلع باشد، آموزش ببیند، تشکل داشته باشد و از کالای با کیفیت استفاده کند و این موارد جزء اصولی به شمار می رود که به عنوان حقوق مصرف کننده مورد پذیرش همه جهان قرار گرفته است.

علاوه براین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت مدیریت تنظیم و پایش در مدیریت بازار اظهار داشت: توسعه فضای رقابتی، شفاف سازی و حمایت از تولیدات داخل از جمله مطالب مهمی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

علی منتظری واگذاری نظارت و بازرسی به تشکل های مردم نهاد را از جمله مهمترین عوامل پایش عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از نظارت باید از سوی تشکل های مردم نهاد صورت پذیرد که از جمله تشکل های مهم در این بخش انجمن حمایت از مصرف کنندگان است.

وی از عضویت بیش از 12 هزار نفر در انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان خبرداد و افزود: امروز در کشور مصرف کننده تنها خریدار نیست بلکه هر فردی که کالا را مصرف می کند می تواند از حقوق مصرف کننده دفاع کند.

در پایان اين همایش از واحدهای برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا