Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کشف قطعاتی از شهاب‌ سنگ میشیگان بر روی زمین + عکس

شهاب‌ سنگ میشیگان ، یکی از هراز  شهاب‌ سنگ بزرگی بود که سه‌ شنبه هفته گذشته هنگام عبور از جو زمین در ارتفاع 20 مایلی لیوینگستون کانتی آمریکا منفجر شد و بیشتر تکه‌ هایش بر سر شهرهای هامبورگ تاون‌ شیپ و لیکلند فرود آمد و حالا پژوهشگران اعلام کرده اند که 3 قطعه سنگ که از شهاب‌ سنگ میشیگان به زمین رسیده است را پیدا کرده اند .

شهاب‌ سنگ میشیگان که از سیارک میشیگان جدا شده بود سه‌ شنبه هفته گذشته توسط ناسا رصد شد و با تحلیل گزارش شاهدان عینی ، مسیر آن را مشخص کردو بر اساس مشاهدات این شهاب‌ سنگ ، با سرعت 28 هزار مایل در ساعت حرکت می‌کرد که موجب شد پیش از قطعه قطعه شدن ، نفوذ عمیقی در اتمسفر زمین داشته باشد.

در این میان یک گروه پژوهشی ، پس از جستجوی بسیار موفق شد قطعات به جا مانده از شهاب‌ سنگ میشیگان را کشف کند.

این در الی است که شهاب‌ سنگ میشیگان هنگام عبور از جو زمین در ارتفاع 20 مایلی لیوینگستون کانتی آمریکا منفجر شد و بیشتر تکه‌ هایش بر سر شهرهای هامبورگ تاون‌ شیپ و لیکلند فرود آمد.

این اتفاق ، بسیاری از علاقمندان را به یافتن تکه سنگ‌ های ارزشمند بازمانده از این شهاب‌سنگ تشویق کرد. رابرت وارد Robert Ward ، یک پژوهشگر در این زمینه با تحلیل داده‌های لرزه‌ای و اطلاعات به دست آمده از شاهدان بعلاوه نتایج به دست آمده از رادار هواشناسی داپلر Doppler ، محل دقیق را پیدا کرد.

پنجشنبه گذشته ، و وارد و گروهش ، به یک پارک یخ‌ زده رسیدند و در مدت کمتر از چهار ساعت ، سه تکه از شهاب‌ سنگ را پیدا کردند که به گفته آقای ووارد ، هر قطعه کشف شده ، به فهم چگونگی شکل‌ گیری سیارات و اشیا دیگر در منظومه شمسی کمک می‌کند.

منبع    space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا