Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکسمعماریمعماری ملل

قصر یخی استالین با گرم شدن زمین در حال فروپاشی است + عکس

قصر یخی استالین یادگار معماران روسی که در حین جنگ جهانی دوم و در دهه 1950 برای انبار کردن ماهی ساخته‌ شده است این روزها با گرم شدن زمین در حال آب شدن و فروپاشی است ، چرا که اخیرا تصاویر بی‌ نظیری از این هزارتوی یخی منتشر شده است که نشان می‌دهد قصر یخی استالین حال روز خوبی ندارد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

قصر یخی استالین سازه ای خاص و زیر زمینی است که در محوطه‌ ای بزرگ‌ تر از کاخ سفید ساخته شده است و  حالا به دلیل گرم شدن آب‌ های قطبی شروع به ذوب شدن کرده و امکان تخریب آن وجود دارد.

انتشار عکس‌ های جدیدی از قصر یخی استالین که به فریزر طبیعی هم مشهور است ، نشان می‌دهد بکه رخی از تونل‌های این قصر یخی به شدت آسیب دیده‌ و به دلیل ذوب شدن در حال فروپاشی هستند.

قصر یخی استالین

به اعتقاد کارشناسان برای نجات این سازه نیاز به بودجه فوری است اما دولت سیبری شمالی اعلام کرده است که بودجه‌ای برای نجات این هزارتوی یخی ندارند؛ حتی باوجود این که قصر یخی استالین بنای یادبود این منطقه شمار می‌رود.

جالب است بدانید که یک مهندسی آلمانی بنام – گوستاو بکمن – طی جنگ جهانی دوم توسط استالین به سیبری تبعید شده بود ، قصر یخی استالین را ساخته است که  البته بکمن و دیگر کارگران تبعیدی سال‌ ها زمان صرف حفر زمین‌ های یخ زده «نوی پورت» کردند تا این یخچال طبیعی را بسازند.

قصر یخی استالین

هدف از ساخت قصر یخی استالین که کار ساخت آن در سال 1956 تمام شد، انبار کردن ماهی‌های قطبی قبل از صادرات آن ها به اروپا بود.

بد نیست بدانید که این هزارتوی یخی از هفت هزار متر تونل و اتاق ساخته شده است و دمای آن طی سال بین منفی 14 تا منفی 12 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

قصر یخی استالین

قصر یخی استالین بزرگ‌ ترین انبار جهان است که به صورت دستی ساخته شده و  جالب این است که همچنان از قصر یخی استالین استفاده می‌شود.

قصر یخی استالین

تونل‌ ها، دیوار ها، سقف و کف این قصر یخی از خاک منجمد ساخته است و طول آنها تا 140 متر نیز می‌رسد. دانشمندان هشدار داده‌اند که اگر این سازه سریعا ترمیم نشود به‌زودی آب می‌شود یا توسط آب‌های جنوبی شسته می‌‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا