Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

زمستان برفی در کشورهای مختلف جهان به روایت تصاویری دیدنی

زمستان برفی در کشورهای مختلف جز آرزوی همه مردمان آن است و در این میان نیز خیلی ها انتظار فرا رسیدن این فصل زیبا را دارند تا با باران و بخصوص برف سفید عشقبازی کنند. به عبارتی دیگر زمستان چهارمین فصل از فصل‌های سال تقویم جلالی و اولین فصل تقویم میلادی است. زمستان در نیم کره شمالی بر اساس تقویم جلالی در ماه‌ های دی ، بهمن و اسفند قرار گرفته و این در حالیست که زمستان برفی در نیم کره جنوبی در ماه‌ های تیر، مرداد و شهریور قرار می گیرد و جدای از این تفاوت وجه مشترک آن سرما ، بارندگی و برف آن است.

زمستان برفی در کشورهای مختلف جهان که عاشقان خاص به خودش را دارد معمولا سردترین فصل سال است و در بعضی نواحی دمای هوا به طرز وحشتناکی ده ها درجه زیر صفر  هم می‌رسد، مثلا در کشوری مانند روسیه حتی تا دمای هوا از مرز منفی ۵۰ هم عبور می کند .

علت سرد شدن زمین در زمستان برفی ، نه دوری آن از خورشید است و نه کمتر شدن فعالیت خورشید ، بلکه علتش زاویه محور چرخش زمین نسبت به صفحه مداری زمین است که دارای انحراف ۲۳/۴۴ درجه‌ است و همین انحراف نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی زمین دارد.

در زمستانِ نیم‌کره شمالی، خورشید بر این مناطق به صورت مورب می‌تابد و پرتوهای موازی تابشی از خورشید باید سطحی بیضی‌ وار را گرم کنند. به علت کروی بودن زمین ، این سطح بیضی‌وار کشیده‌تر نیز می‌شود و در نتیجه نور و گرمای کمتری به واحد سطح می‌رسد. ناظر زمینی، خورشید زمستانی را در ارتفاعی پایین‌تر از خورشید تابستانی می‌بیند. در مقایسه با این اثرات ، تغییرات آب و هوایی در زیاد شدن فاصله زمین در مدار بیضوی‌ اش با خورشید ناچیز است.

به هر حال زمستان ، زمستان است و نامش نیز توضیح دهنده ی همه اوصافش است ، فصلی که همه ما چه در دوران بچه گی و چه این روزها خاطرات تلخ و شیرینی از آن را در ذهن به یادگار هک کرده ایم .

امروز در میهن پست نگاهی تصویری خواهیم انداخت به زمستان برفی در کشورهای مختلف جهان ، که دیدنش بسیار آرامش دهنده و زندگی بخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا