گوناگون

شهردار: برخی مصوبات حیاتی شورای شهر کرج اجرایی نمی‌شود

شهردار کرج با بیان اینکه اعتراض و ابهام مکرر فرمانداری شهرستان نسبت به مصوبات پارلمان‌شهری موجب روی زمین ماندن کارهای شهر و شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی ترکاشوند، امروز(17 شهریور)، در جلسه علنی شورای شهرکرج، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی کلانشهر کرج زیر ساخت‌های لازم جهت بهره مندی از حق آبه تخصیص یافته از سدهای کرج و طالقان را دارا نیست و به همین منظور قطعه زمینی در اختیار آبفای استان برای ساخت تصفیه خانه قرار گرفته است.

وی افزود: اگرچه شاهد حمایت مسئولان از توافق صورت گرفته درباره باغ سیب مهرشهر هستیم اما مهمتر از آن، عملیاتی‌سازی توافق و طی روند اداری آن است.

ترکاشوند احداث پارک بانوان، پارک موزه دفاع مقدس و پارک دانشجو و… را از جمله برنامه‌های مدیریت شهری کرج برای سهم شهر از اراضی باغ سیب ذکر کرد و ادامه داد: امید است با حمایت قاطع نمایندگان مردم کرج در خانه ملت شاهد عملیاتی‌سازی توافق مذکور تا پایان سال جاری باشیم و بتوانیم یکی از بزرگ‌ترین ریه‌های تنفسی استان را برای مردم حفظ کنیم.

ترکاشوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دغدغه کارشناسان مبنی بر تشدید ترافیک شریان‌های ارتباطی کرج در پی اتصال اتوبان همت به معابر شهر، خواستار تسریع در احداث کمربندی شمالی – جنوبی کرج شد و گفت: با توجه به اینکه بالغ بر 85 درصد اراضی قرار گرفته در مسیر پیشنهادی احداث کمربندی مذکور در تملک نهادهای دولتی است و شهرداری کرج نیز حمایت مالی خود را احداث پروژه مذکور اعلام داشته، تصور نمی‌کنم مشکل خاصی برای عملیاتی شدن آن پیشِ رو باشد.

شهردار کرج در ادامه با انتقاد از عدم برگزاری منظم جلسات هیات حل اختلاف استان البرز، آن را زمینه‌ساز روی زمین ماندن کارها دانست و گفت: متاسفانه روند اعتراض و ابهامات فرمانداری شهرستان نسبت به مصوبات پارلمان شهری از روند عادی خود خارج شده و در برخی موارد که نماینده دولت امکان ایراد قانونی پیدا نمی‌کند، سخن از ابهام به میان می‌آورد.

ترکاشوند گفت: به محضر نمایندگان مردم در خانه ملت اعلام می‌کنم که این روند صحیح نیست و موجب روی زمین ماندن کارهای مردم شده است، چراکه خروجی مصوبات شورای شهر مربوطه به توسعه و تعالی کرج است و هرگونه وقفه و اشکال در این مسیر، موجب نارضایتی مردم می‌شود.

این مسئول شهری در پایان تصریح کرد: برخی مصوبات حیاتی شورای شهر کرج به دلیل ایراد فرمانداری شهرستان حتی تا 60 روز اجرایی نمی‌شوند و به دلیل این تعلل، در بسیاری موارد امکان انجام کار از بین می‌رود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا