گوناگون

توسعه گردشگری در کردستان با ایجاد دهکده سلامت

استاندار کردستان گفت: با توجه به توان علمی استان و نزدیکی با کردستان عراق، ایجاد دهکده سلامت در استان به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار باجمعی از سرمایه‌گذاران که به منظور بررسی پتانسیل گردشگری و توریسم درمانی و ایجاد دهکده گردشگری به کردستان سفر کرده بودند، اظهار کرد: به واسطه مسئولیت‌هایی که داشته‌ام همه کشور را به خوبی می‌شناسم و با اطمینان اعلام می‌کنم هیچ استانی به اندازه کردستان اهل تفریح نیست و هر نوع سرمایه‌گذاری در این زمینه توجیه دارد.

وی در خصوص بحث توریسم درمانی و ایجاد دهکده سلامت در کردستان نیز گفت: توان بالای علمی که در استان وجود دارد قابل قیاس با کردستان عراق نیست و از طرفی سفر به سنندج نسبت به تهران هم هزینه کمتری به آنها تحمیل می‌کند و هم به لحاظ هم زبان بودن با مردم کردستان از این نظر نیز مشکل نخواهند داشت.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مسافران کردستان فقط به اندازه بازدید از بناهای تاریخی در سنندج توقف می‌کنند و مقصد بیشتر بانه و مریوان است، اظهار کرد: اگر پکیج مد نظر شما که حد فاصل پل قشلاق تا گریزه است کامل باشد و برای همه رده‌های سنی امکان تفریح را فراهم کند مسافران را مدت بیشتری در سنندج نگه می‌دارد.

زاهدی در ادامه از پیشنهاد کشت و پرورش گیاهان دارویی استقبال و خاطرنشان کرد: زاگرس محل رویش انواع گیاهان دارویی است و مرکزیت آن کردستان است، بنابراین سرمایه‌گذاری در این زمینه توجیه اقتصادی دارد.

گزارش

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا