گوناگون

شهردار: طرح مطالعاتی ساخت پیاده راه در مرکز شهر ساوه آغاز شد

81205666 5768594

ˈکامران جوادیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این که خیابان امام خمینی(ره) از مسیرهای پر تردد ساوه به شمار می رود، قابلیت تبدیل شدن به پیاده راه را دارد.

وی بیان کرد: در صورت تهیه و اجرایی شدن این طرح مسیر میدان شهدا تا میدان امام خمینی(ره) این شهر با تغییر مسیر عبور وسائط نقلیه به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

جوادی با اشاره به اجرای موفق طرح پیاده راه در برخی شهرهای کشور گفت: احداث پیاده راه علاوه بر ارتقای جنبه کالبدی شهر، دارای کارکردهای اجتماعی است.

وی ادامه داد: در خصوص تصمیم گیری برای احداث این پیاده راه ، موضوعاتی مانند تاثیرات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

جوادی گفت: پیاده راه ها، معابری با بیشترین نقش اجتماعی هستند که در آن تسلط کامل با عابر پیاده بوده و می توانند بصورت کوچه، بازار، بازارچه یا مسیری در میدان و کنار سواره رو شکل بگیرد و بستری برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم آورند.

وی اظهار کرد: همچنین تبدیل خیابان های پر رفت و آمد به پیاده راه ها علاوه بر کم کردن ترافیک و آلودگی های محیطی، فضایی آرام برای افزایش تبادل فرهنگ در بین مردم فراهم می کند.

وی افزود: مناطق پرتردد شهری مانند بازارها و مراکز خرید، نقاط تاریخی و قدیمی شهر و مکان هایی که دارای شدت آلودگی صدا و هوا باشند در اولویت پیاده راه سازی قرار دارند تا به نقاطی عاری از خودرو تبدیل شوند.

به گفته وی، ساخت این پیاده راه، مستلزم انجام مطالعه دقیق، جذب مشاور مجرب و ارائه دلایل توجیهی برای اخذ مجوز از سوی شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک شهرستان است.

شهر ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.ک/3

7338/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا