گوناگون

شهیدی که فرایض دینی و ادای نماز اول وقت را بسیار مورد تاکید قرار می داد

81205662 5768580

به گزارش خبرنگار ایرنا، این شهید والامقام در سال 1343 در خانواده ای مذهبی در روستای ˈحبیبوندˈ از توابع بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه متولد شد.

دوران تحصیلات ابتدایی را در همین روستا گذراند و سپس برای تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به سرپل ذهاب آمد این شهید والامقام در لبیک گفتن به فرمان امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در مبارزه با رژیم طاغوت حضوری فعال داشت بطوریکه چندین بار تحت تعقیب نیروهای ساواک قرار گرفت.

سردار شهید تاتار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی در کشور به ادامه تحصیل پرداخت ولی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از سنگر درس و مدرسه وارد تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و برای مقابله با متجاوزین بعثی عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

شهید در دوران خدمت در سپاه ابتدا مسوولیت یک گردان در ˈکوره موشˈ منطقه مرزی سرپل ذهاب با شمال عراق را بر عهده گرفت و سپس بعنوان مسوول پرسنلی سپاه قصرشیرین در پادگان کربلا خدمات شایانی از خود بر جای گذاشت.

این شهید بزرگوار در آخرین مسوولیت خود بعنوان فرمانده بسیج پادگان ابوذر و از اعضای شورای فرماندهی این پادگان برگزیده شد، وی در 31 اردیبهشت سال 62 بر اثر بمباران هوایی پادگان ابوذر در سن 21 سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و آسمانی شد.

ˈمرادعلی تاتارˈ برادر شهید والامقام ˈغلامحسین تاتارˈ روز سه شنبه در خصوص فضایل اخلاقی برادر شهیدش به خبرنگار ایرنا گفت: ایشان در دوران حیاتش زبانزد اقوام بودند و با وجود سن کم شان، درک بزرگی از مسایل سیاسی و مذهبی داشتند.

وی افزود: با وجود سن کم بارها در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در شهر سرپل ذهاب با درکی که نسبت به فرامین حضرت امام (ره) داشت شرکت و در مبارزات انقلابی حضوری فعالانه داشت عشق به اسلام، قرآن و امام باعث شد در این مسیر با تاسی از سرور و سالار شهیدان به درجه رفیع شهادت نایل آید.

وی تصریح کرد: ایشان بسیار بر انجام فرایض دینی بخصوص نماز اول وقت به همه بویژه اطرافیانش تاکید داشتند و همت می گماردند بطوریکه از همان دوران کودکی با وجودی که مکلف نشده بودند به ادای نماز و فرایض دینی می پرداختند.

تاتار اظهار کرد: احترام به پدر و مادر، صله ارحام، کمک به نیازمندان و عیادت از بیماران از دیگر شاخصه های مهمی بود که شهید بزرگوار همیشه بر آن همت می گمارد و دیگران را نیز به انجام آنها تشویق می کردند.

707/712/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا