گوناگون

شوراهای حل اختلاف مشکلات روستاییان در زنجان را کاهش داده است

81205660 5768555

سیدنجم الدین صفوی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: بسیاری از مشکلات و اختلاف های روستاییان توسط افراد زبده و آشنا به فن در شوراهای حل اختلاف بررسی و مختومه می شود.

وی یادآورشد: شوراهای حل اختلاف در سال 1379 با پیشنهاد قوه قضائیه تشکیل و درسال 87 نیز با تصویب مجلس تبدیل به یک نهاد قانونی شد که هدف از فعالیت آن حل اختلافات و صلح و سازش در میان اشخاص حقیقی و حقوقی بود.

صفوی، بااشاره به اینکه قبل ازتصویب این قانون، رسیدگی به پرونده ها در دادگستری در یک مرحله انجام می شد، افزود: دراین مرحله پرونده به شکل مستقیم به دادگاه ارجاع داده می شد، اما پس از تشکیل شوراهای حل اختلاف، دادسراها نیز راه اندازی شد و پرونده‎های مراجعه کنندگان در سه حوزه شوراهای حل اختلاف، دادسراهای عمومی و انقلاب و دادگاه بررسی می‎ شود.

وی اظهارکرد: بسیاری از مشکلات مالی، حقوقی و ملکی روستاییان توسط شوراهای حل اختلاف برطرف و مسایل خانوادگی به دادگاه های خانواده ارجاع داده می شود.

رییس شورای حل اختلاف استان زنجان، تصریح کرد: در صورت تمایل خانواده های روستایی موارد مسایل خانوادگی آنها توسط کارشناسان شورای حل اختلاف رسیدگی می شود که با این اقدام تاکنون درمجموع 60 درصد این اختلافات به سازش منتهی شده است.

وی یادآورشد: سال گذشته پرونده های اختلاف مالی با مبالغی بالای طرفین در این شورا حل و فصل شد که در صورت ارجاع به دادگستری در زمان بسیار طولانی به سرانجام می رسید.

به گزارش ایرنا، هم اکنون 498 شعبه شورای حل اختلاف در مناطق روستایی و 85 شعبه در مناطق شهری استان زنجان فعالیت می کنند.

596/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا