گوناگون

شور حسینی خاموش نشدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله شیخ مرتضی صدوقی عصر شنبه در هفتمین روز ماه محرم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین‌ابن علی(ع)، توجه به عزاداری و زیارت امام حسین(ع) را از واجبات عبادت مومنان دانست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است آفت‌هایی عبادت مومنان را باطل کند، اظهار داشت: ریا و تظاهر سبب باطل شدن عبادت می‌شود.

صدوقی با تاکید بر اینکه عبادت باید برای رضای خداوند باشد، افزود: اگر عبادت برای موقعیت و غیرخدایی باشد شرک محسوب می‌شود.

مسئول حوزه علمیه امامیه ساری با اشاره به اینکه گناه فرد معصیت کار در محضر خداوند با توبه بخشودنی است، تصریح کرد: شرک به خداوند تنها گناهی است که با توبه هم بخشوده نمی‌شود.

وی اسلام را دین توحیدی عنوان کرد و ادامه داد: تمام فرق اسلامی به وحدانیت خداوند اعتقاد دارند.

صدوقی به فریضه برپایی عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: اگر مردم در برپایی عزاداری و زیارت امام حسین(ع) کوتاهی کنند بر حکومت واجب است زیارت و عزاداری امام حسین(ع) را در زمان معین آن مانند حج، عده‌ای را اجیر به این واجب دینی کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمنان دین برای براندازی اسلام نخست جلوی برپایی مراسم عزاداری حسینی را می‌گیرند، تصریح کرد: رضاخان جلوی روضه خوانی امام حسین(ع) را می‌گرفت اما مردم در خفا به عزاداری می‌پرداختند.

وی ادامه داد: شیعیان در سخت‌ترین شرایط جامعه دست از زیارت و عزاداری امام حسین(ع) بر نداشتند.

صدوقی بهای اسلام را دو عامل زیارت و عزاداری سرور و سالار شهیدان دانست و گفت: نخستین مبارزه دشمنان دین در برابر اسلام از بین بردن اماکن زیارتی و کمرنگ کردن عزاداری اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) است.

وی هدف داعش، وهابیون و تکفیری‌ها در مقابله با اسلام را از بین بردن قبور اهل بیت(ع) عنوان کرد.

مسئول حوزه علمیه امامیه ساری به جایگاه عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: دشمنان دین برای مقابله با اسلام نتوانستند در کمرنگ کردن عزاداری حسینی موفق شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا