گوناگون

شگرد جدید قاچاقچیان، آتش زدن موادمخدر هنگام بروز خطر دستگیری است

81225222 5802317

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ دوم ˈرهام بخش حبیبیˈ افزود: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از منابع خبری مطلع شدند که اعضای یک باند قاچاق موادمخدر سعی دارند محموله خود را از طریق مرز وارد کشور کرده و به مرکز استان انتقال دهند.

وی اظهار داشت: ماموران بلافاصله با آمادگی و تجهیزات لازم به صورت نامحسوس در محورهای احتمالی تردد قاچاقچیان حضور یافته و با هوشیاری کامل به پوشش منطقه پرداختند و سرانجام موفق به شناسایی خودرو پژو 405 قاچاقچیان شدند.

وی گفت: سوداگران مرگ که خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند با پاشیدن بنزین بر روی محموله مواد مخدر اقدام به آتش زدن خودرو کردند و بدین ترتیب خودروی مذکور طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: یکی از قاچاقچیان نیز در این میان دچار حریق شد و دیگری از صحنه جرم فرار کرد که با تلاش ماموران مرزبانی فرد گرفتار در آتش نجات یافت و متهم دیگر نیز در حین فرار دستگیر شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با تاکید بر عزم جدی مرزداران در برخورد با متجاوزان، قاچاقچیان و افرادی که سلامت جامعه را به خطر می اندازند افزود: در این عملیات بیش از یک تن مواد مخدر دچار حریق شد و پس از گذشت 20 دقیقه با حضور گروه آتش نشانی آتش خاموش شد و در نهایت پس از خارج کردن ضایعات مواد مخدر، 384 کیلو و 130 گرم مواد مخدر نیم سوخته از نوع تریاک و هروئین به همراه تعدادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

سردار حبیبی همچنین با اشاره به عملیات موفقیت آمیز دیگر مرزداران در روز گذشته گفت: ماموران این فرماندهی در راستای پایش نوار مرزی و برخورد با متجاوزان و قاچاقچیان با بهره گیری از منابع اطلاعاتی و گشت زنی های مستمر در نوار مرز از تحرک سوداگران مرگ در محدوده روتک حوزه هنگ مرزی میرجاوه آگاه شدند.

وی ادامه داد: مرزداران در این عملیات با تغییر تاکتیک و اجرای کمین های هدفمند در مسیرهای احتمالی موفق شدند باند قاچاق مواد مخدر را هنگام ورود به داخل کشور با دو دستگاه خودرو تویوتا، شناسایی کنند.

وی گفت: قاچاقچیان پس از رویارویی با مرزداران بدون توجه به هشدارهای صادره به سمت آنان تیراندازی کرده و از صحنه متواری شدند که با واکنش سریع نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در عملیات تعقیب و گریز سرانجام به سبب ناتوانی در فرار، با آتش زدن خودروها و محموله موادمخدر به عمق ارتفاعات کشور پاکستان فرار کردند.

وی اضافه کرد: مرزداران موفق شدند آتش این خودروها را خاموش و هزار و 342 کیلو گرم تریاک باقی مانده را کشف و ضبط کنند. ک/1

7307 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا