گوناگون

شیره‌ی خرمای سیریک به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس صادر می‌شود

فرماندار شهرستان سیریک گفت: تولید شیره‌ی خرما از 50 هزار اصله نخل آبی و دیمی در شهرستان سیریک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «سعیدالله مبارکی» در بازدید از نخلستان‌های شهرستان سیریک افزود: تولید شیره‌ی خرما در شهرستان سیریک به روش سنتی قدیمی(مهرنگ) از اواسط مردادماه آغاز و تا نیمه‌ی نخست شهریورماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تولید 15 درصدی خرما در شهرستان مقدار 22 هزار و 500 کیلوگرم شیره‌ی خرما تولید و روانه بازار شود.

فرماندار شهرستان سیریک یادآور شد: با توجه به ارزش غذایی شیره خرما و استفاده‌ی مختلف برای تولید تنقلات غذایی ضمن مصرف داخلی به کشورهای حاشیه‌ی حوزه‌ی خلیج‌فارس صادر می‌شود که برای کشور بیش از یک میلیون دلار ارزآوری می‌تواند در برداشته باشد.

مبارکی تصریح کرد: شیره ی خرما سرشار از پتاسیم، منگنز، کلسیم، انرژی‌زا و باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون، کاهش بروز کم‌خونی، تسکین‌دهنده‌ی دردهای روماتیسمی، تقویت قلب، استخوان‌ها، بینایی و ناراحتی‌های گوارشی و روده ای را برطرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شیره‌ی خرما جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شیرین‌کننده تصفیه شده و از طرفی این ماده ارزش غذایی زیادی دارد که در بسیاری از تنقلات و موادغذایی استفاده می‌شود و برای درمان گلودرد، تب و سرماخوردگی نیزمفید است.

براساس این گزارش، مهم‌ترین روستاهای کاشت و برداشت خرما در شهرستان سیریک روستاهای پالور گچینه، روتان، شهید مردان، کنارجو، دودر، گونمردی، گز، گوجک مهمانی، محملیان، سرگلم، پاراف، سرزه و گرائیگ هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا