گوناگون

ارومیه، مهد قرآن

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی که زمانی بعنوان دروازه‌ی اروپا نامیده می‌شد، پس از انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و تلاش‌ همه‌ی مسئولان، اکنون به عنوان «مهد قرآن» شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «قربانعلی سعادت» در اختتامیه‌ی سی و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، در ارومیه افزود: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از میان دختران ما دختر شایسته انتخاب می‌کردند، اما هم‌اکنون دختران و پسران بعنوان حافظان و حاملان قرآنی در همه‌ی شهرستان‌ها و روستاهای ما فعالیت می‌کنند، از این بابت خدا را شاکریم که در زمینه‌ی آموزه‌های قرآنی به دستآوردهای زیادی رسیده‌ایم و این تعالیم در تربیت نسل جوان موثر بوده است.

سعادت افزود: آذربایجان‌غربی رنگین کمانی از ادیان و اقوام را در خود جا داده است و خوشحالیم که در میان قاریان و مداحان و موذنین حاضر در این مسابقات نیز افرادی از مذاهب گوناگون حضور و فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار داریم که این مسابقات در استان و با میزبانی شهر ارومیه در حال برگزاری است و در این چند روز از عطر و نور حضور این قاریان، مداحان و موذنین بهره‌مند شده‌ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا