گوناگون

صالح آبادی از فعال شدن صندوق های بازارگردانی در آینده نزدیک خبر داد

81192564 5745911

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالح آبادی روز یکشنبه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در گفت و گو با خبرنگاران بخشی از برنامه های سازمان بورس با هدف تقویت بازار سرمایه را برشمرد و افزود: برای تقویت بازار سرمایه برنامه عرضه های اولیه در بورس تهران و فرابورس را داریم و تلاش می کنیم تا ابهامات موجود در شرکت ها و صنایع بورسی برطرف شود.

وی افزود: قصد داریم ابهاماتی که در برخی صنایع همچون صنعت پالایشگاهی وجود دارد، درجهت حمایت از شرکت های حاضر در بازار سرمایه را برطرف کنیم.

صالح آبادی درباره فعالیت صندوق توسعه بازار سرمایه نیز گفت: منابع صندوق توسعه بازار سرمایه تقویت شده واین صندوق نقدشوندگی خوبی در بازار ایجاد کرده است. این درحالی است که با مصوبه جدیدی که در شورای عالی بورس و هیات مدیره سازمان بورس تصویب شد، قرار است صندوق های بازارگردانی را در بازار سرمایه شکل دهیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بسته ای از مزایا برای صندوق های بازارگردانی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این صندوق ها این است که 80 درصد کارمزدهایی که سازمان بورس، بورس تهران، فرابورس و سپرده گذاری مرکزی دریافت می کند در خصوص صندوق های بازارگردانی کاهش یابد.

وی افزود: از سوی دیگر اعتبارات بانک ها می توانند به شکل گسترده ای نسبت به سایر مجموعه ها مورد استفاده قرار گیرند که دراین راستا مذاکراتی در بازار سرمایه انجام شده و امیدواریم طی هفته های آینده تعدادی از این صندوق ها در بازار سرمایه فعال شوند.

به گفته وی، این صندوق ها می توانند نقش موثری در ثبات و نقدشوندگی بهتر بازار و رونق بازار سرمایه ایفا کنند.

اقتصام(3)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا