گوناگون

صدور 50 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

مدیر‌کل استاندار‌د و تحقیقات صنعتی ایلام گفت: باید تولیدات استان به سمت و سوی تولیدات صادرات محور و با کیفیت سوق پیدا کند.

«محمد مددی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: امروزه زندگی کردن بدون رعایت استانداردها ناممکن بوده چون جزیی از جریان زندگی محسوب می‌شود و برای اینکه از تجارت فرامرزی جا نمانیم باید از استانداردهای بین‌المللی به عنوان نقشه راه و ارائه خدمات موثرتر نهایت استفاده را برد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در شرایط فعلی از مزیت‌های ویژه‌ای در حوزه صادرات برخوردار است و در این حوزه می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد، افزود: باید با رعایت استاندارد در تولید محصولات از فرصت‌هایی که سازمان در سطح ملی و کلان به وجود آورده استفاده لازم را یه عمل اورد تا از غافله عقب نمانیم.

مددی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال از پایانه مرزی مهران 50 هزار تن کالای استاندارد به عراق صادر شده است، خاطرنشان کرد: امروز استاندارد به جایی رسیده که زندگی بدون آن ممکن نیست و بخشی از زندگی امروزی بشر شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام ادامه داد: با توجه به شرایط امروزی جامعه می‌طلبد که در حوزه‌های مختلف بیش از پیش و استفاده از الزامات از این مولفه استفاده کنیم، چرا که امروز هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای تولید یک محصول منحصر داشته باشد، بلکه تولید جهانی شده و برای اینکه از این قافله جا نمانیم باید با کیفیت و استاندارد تولید کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های ویژه استان مرز بین‌المللی مهران و صادرات کالا به صورت فرامرزی است، تصریح کرد: باید تولیدات استان به سمت و سوی تولیدات صادرات محور و با کیفیت برود که لازمه آن حضور در بازارهای جهانی کیفیت و استاندارد است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا