گوناگون

صدور 9400 کارت هوشمند مهارت در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد محمد حسيني در این باره اظهارداشت: در سال جاري تا نيمه مهر ماه 4 هزار و 236 كارت هوشمند مهارتي در استان قزوين صادر و آماده تحويل به متقاضيان شده است.

وي افزود: فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري كارت هاي هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 آغاز شد.

این مسئول تصريح كرد: فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري  و صدور كارت هاي هوشمند مهارت در راستاي استقرار دولت الكترونيك و استاندارد سازي، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها و با اهداف بازنگري، اصلاح، توسعه و بهينه سازي الگوهاي ارزشيابي مهارت در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت گرفته است.

وي درخصوص ويژگيهاي كارت هوشمند گواهينامه هاي مهارت بيان داشت: بر روي كارت هوشمند مشخصات فردي شامل نام ونام خانوادگي، شماره ملي، محل و تاريخ صدور كارت و كدشناسايي كارت هوشمند درج شده است و اين كارت داراي يك چيپ كامپيوتري است كه اطلاعات گواهينامه هاي مهارت افراد تا 20 گواهينامه در آن ثبت مي شود.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان قزوين به نحوه استعلام گواهينامه هاي مهارت از طريق اين كارت هوشمند اشاره كرد و گفت: اين كارت هوشمند به سيستم جامع پورتال سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به نشاني http://azmoon.portaltvto.com  متصل است و استعلام آن درصورت نياز از سوي نهادها و سازمانها بدون نياز به مكاتبات اداري و كاغذي به صورت آن لاين و آفلاين با وارد كردن كد شناسايي كه بر روي كارت درج شده در سامانه مذكور قابل انجام است.

حسيني درخصوص ميزان امنيت كارت هوشمند مهارت گفت: اين كارت از كدهاي امنيتي سه لايه برخوردار است و بنابراين در فرآيند استعلام امكان جعل وجود ندارد.

وي تجميع اطلاعات گواهينامه هاي مهارتي فرد در يك كارت هوشمند، ارتقاي سلامت و امنيت گواهينامه هاي مهارت، جلوگيري از اقداماتي مثل جعل و حذف فرآيندهاي كاغذي را از جمله دستاوردهاي صدور گواهينامه هاي مهارتي در قالب كارتهاي هوشمند دانست.

آغاز ثبت‌نام پنجمین مرحله آزمون‌های متقاضیان صنعت ساختمان در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین از آغاز ثبت‌نام اینترنتی پنجمین مرحله آزمون‌های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش‌های صنایع دستی، فرش و غیره در سال 93 خبر داد.

حسینی اظهار کرد: پنجمین آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌ها (صنایع دستی، فرش و نان و غله) سال جاری در تاریخ 15 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام متقاضیان در بخش‌های صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌ها (صنایع دستی، فرش و نان و غله) افزود: داوطلبان می‌توانند از تاریخ 19 تا 24 مهر ماه سال جاری با مراجعه به سایت http://advari.irantvto.ir پس از خرید کارت اعتباری در حرفه مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

حسینی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های سنجش مهارت اضافه کرد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان بخش‌های صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌ها (صنایع دستی، فرش و نان و غله) باید پس از ثبت‌نام در آزمون از 11 تا 14 آبان ماه با مراجعه به سامانه http://advari.irantvto.ir با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده، و یا با درج مشخصات فردی، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی ادارات سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا