گوناگون

صنایع تبدیلی عاملی برای توسعه صادرات

‌مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می‌دانند.

جواد حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است.

وی با اشاره به تاثیر فرآیندهای فرآوری در کاهش حجم ضایعات کشاورزی تشریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه‌های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می شوند.

حصاری از کاهش هَدَر رفت تولیدات کشاورزی با بهره گیری از صنایع تبدیلی گفت و ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند هَدَر رَفت تولیدات کشاورزی را کاهش دهد.

مدیر گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید موادغذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می‌شود.

حصاری از مزایای صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات کشاورزی تاکید کرد: باید از صنایع تبدیلی بهره گرفت تا با تبدیل محصولاتی که عرضه مستقیم ندارند، می‌توانیم با بسته بندی مناسب و ایجاد ارزش افزوده، ضایعات کشاورزی را کاهش داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا