گوناگون

ضرورت برطرف کردن کمبود پزشک مرکز اورژانس آستارا

رئیس بیمارستان شهید بهشتی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: می‌کوشیم کمبود پزشک عمومی را در مرکز اورژانس این شهرستان برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، دکتر «کورش فخیمی درخشان» در نشست با اصحاب قلم و رسانه، با حضور سرپرست شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان آستارا، در خصوص نبود پزشک عمومی و متخصص در برخی بخش‌های بیمارستان و مرکز اورژانس خاطرنشان کرد: این مسأله مهم‌ترین دغدغه‌ی بخش بهداشت و درمان شهرستان است که با رایزنی‌ها با دانشگاه علوم پزشکی گیلان درصدد برطرف کردن این نقصان هستیم.

وی ادامه داد: دولت «تدبیر و امید» طرح تحول نظام سلامت را در کشور با جدیت دنبال می‌کند و در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات محسوس در این بخش هستیم.

فخیمی درخشان هفت برنامه‌ی ترویج زایمان طبیعی، کاهش پرداختی از جیب مردم، هتلینگ بیمارستان‌ها، ارتقای خدمات ویزیت، اهدای بسته‌های حمایتی به بیماران صعب‌العلاج، ماندگاری پزشکان و مقیمی پزشکان را عمده مباحث مطرح شده در این طرح برشمرد و افزود: در این دستورالعمل به برنامه‌ریزی برای ماندگاری و اقامت پزشکان نگاهی ویژه شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش به دیگر خدمات این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دارو و تجهیزات برای بیماران بستری در بخش‌ها در خود بیمارستان تهیه می‌شود و بسته‌هایی شامل «لباس، لیوان، دستمال کاعذی و کفش» در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

اختصاص 17 میلیارد ریال برای بهسازی بیمارستان 80 ساله شهید بهشتی آستارا

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا در پاسخ به این پرسش که میزان تخصیص‌ها برای بهبود وضعیت بیمارستان 80 ساله شهید بهشتی آستارا چه میزان است؟ خاطرنشان کرد: پارسال، بودجه‌ای معادل 17 میلیارد ریال از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اختیار ما گذاشته شد که راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان، راه‌اندازی سیستم IT ، تغییر سیستم حسابداری به بایگانی ریلی، راه‌اندازی اتاق عمل چشم، تغییر 35 درصد تخت‌های فرسوده، تجهیز بخش اطفال به فتوتراپی و… به شکل کامل انجام شد.

وی افزود: با مساعدت انجام شده مبلغی دیگر معادل 17 میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت و درمان به این مرکز بهداشتی اختصاص یافت که تا پایان امسال، شاهد تغییرات اساسی در بسیاری از بخش‌ها هستیم.

فخیمی درخشان، ضمن ابراز امیدواری از اتمام عملیات احداث و تجهیز بیمارستان جدید و 132 تختخوابی شهرستان تا پایان سال، خاطرنشان کرد: تعمیرات و تغییرات وضعیت ظاهری بیمارستان شهید بهشتی آغاز شده است و در خصوص بهبود وضعیت محوطه‌ی اورژانس نیازمند مساعدت شهرداری و شورای اسلامی بندر مرزی آستارا هستیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و هم‌جواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع است.

این شهرستان به‌واسطه مرز زمینی با کشور جمهوری آذربایجان و به‌واسطه دریای خزر با کشورهای حاشیه‌ی این دریا مراودات اقتصادی و تجاری دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا