گوناگون

ضرورت تجارت خراسان‌رضوی با هند فراتر از محدوده‌ی منابع نفتی

نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: تجارت با هند باید از محدوده‌ی منابع نفتی فراتر رفته، و برای متنوع‌سازی آن گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، «محمدرضا توکلی‌زاده» ظهر امروز(چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) در دیدار هیئت بازرگانی هند در خراسان که در اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی برگزار شدف اظهار کرد: هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان با ایران یک رابطه‌ی عمیق و وسیع دارد.

وی افزود: با توجه به رنسانس اقتصادی کشور هند پیش‌بینی می‌شود که در سال 2020 هند سومین کشور صنعتی جهان شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی در خصوص وضعیت اقتصادی خراسان‌رضوی تصریح کرد: 6000 واحد تولیدی و دو واحد تولیدی خودرو و امکان 30 درصدی تولید قطعات از مزیت‌های خراسان در بخش صنعت است.

توکلی‌زاده افزود: سنگ آهن، مس و فیروزه از مهم‌ترین ذخائر شناخته شده استان بوده هم‌چنین پروژه‌های عظیم سنگ آهن در آینده‌ خراسان‌رضوی را به قطب تولید فولاد تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: این استان مهم‌ترین تولیدکننده‌ی زیره، چغندرقند و انار است هم‌چنین به علت شرایط آب و هوایی بزرگترین تولیدکننده‌ی زعفران جهان محسوب می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی افزود: قرارگیری خراسان‌رضوی میان دو دریای خزر و خلیج‌فارس و نقش آن در تأمین کالاهای آسیای میانه هم‌چنین معافیت از عوارض شهرداری برای ورود کالاهای اولیه در جذابیت‌های این استان افزوده است.

وی در خصوص تعاملات هند و ایران خاطرنشان کرد: ثبت 30 شرکت بازرگانی هند در اتاق بازرگانی خراسان، اهدای غرفه‌های رایگان به فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های تخصصی و میزی برای فعالان هندی در اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی هم‌چنین اجرای متقابل این امور برای ایران از برنامه‌های هند و ایران است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا