گوناگون

ضرورت توجه به امر اشتغال‌زایی در روستاها

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه بیکاری در روستاها نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، علی علیلو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، خواستار توجه به امر اشتغال‌زایی در روستا ها شد و گفت: متاسفانه روستاییان حتی در دریافت کمترین تسهیلات بانکی دچار مشکل می‌شوند و این موضوع باید به نحوی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های روستایی با فلسفه طویلی تشکیل شده است اما امروز حتی یک نمونه موفق و فعال در این زمینه به چشم نمی‌خورد.

وی یادآور شد: در بحرانی‌ترین زمان اقتصاد کشور ما شاهد بودیم که بنگاه‌های اقتصادی ما ضعیف شدند، اما بانک‌ها و بیمه‌های ما بزرگ شدند و این موضوع به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «هنوز دیر نشده است»، گفت: می توان با فعال کردن تعاونی‌های روستایی و ایجاد کارگا‌ه‌های کوچک صنایع تبدیلی و حمایت از بازریابی محصولات تولید شده به سمت ایجاد اشتغال در روستاها حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات نساجی خامنه گفت: بسیاری از کارگران این مجموعه هشت سال با وعده و وعیدها روزگار گذرانده‌اند و امیدواریم مسئولان امر برای حل مشکلات آنان چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا