گوناگون

ضعف زیرساختها در روستاها موجب مهاجرت روستائیان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله خدایی سوری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان با تاکید بر ضرورت انجام فعالیتهای با پشتوانه علمی و کارشناسی اظهار داشت: هر کار علمی که صورت می گیرد ممکن است که نقایص جزئی نیز داشته باشد ولی این موضوع نباید مانع پرداختن به فعالیتهای علمی و کارشناسی شود.

وی با تقدیر از تهیه طرح های ساماندهی کالبدی سکونتگاههای استان توسط بنیاد مسکن اظهار داشت: این امر می تواند به برنامه ریزی برای توسعه بخشهای مختلف استان کمک کند.

خدایی سوری با اشاره به در نظر گرفتن تهدیدات و مخاطرات بلایای طبیعی در طرح های ساماندهی کالبدی عنوان کرد: لرستان علاوه بر محرومیت در بخشهای مختلف در زمینه بلایای طبیعی هم با چالشهای جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه این امر محرومیت استان را مضاعف می کند یادآور شد: باید برای مقاوم سازی مسکن و بافت های فرسوده شهری و روستایی از سوی رسانه ها و صدا و سیما اطلاع رسانی صورت گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند کار کارشناسی هستیم ادامه داد: در صورتیکه در راستای مقابله با بلایای طبیعی نیازمند تدوین قوانین و در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای استان لرستان هستیم نمایندگان مجلس آمادگی دارند در این زمینه پیگیری کنند.

خدایی سوری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقای زیرساختها در روستاها و مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ضعف زیرساختها در روستاها موجب مهاجرت روستائیان و بالا رفتن جمعیت شهرها شده است.

وی با بیان اینکه کوتاهی در این زمینه منجر به خالی شدن روستاها از جمعیت می شود افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه عملکرد خوبی داشته که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار مشارکت و تحرک بیشتر مدیران دستگاههای اجرایی استان در جلسات شورای توسعه و برنامه ریزی استان شد و گفت: این شورا از جایگاه مهمی برخوردار است و انتظار می رود طرح ها و مسائل نو و جدید از دل این شورا برای توسعه استان بیرون بیاید.

خدایی سوری عنوان کرد: ممکن است مطالب خروجی جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان منجر به تدوین طرح هایی برای کل کشور به عنوان یک الگو شود.

وی یادآور شد: در این راستا گزارش جلسات شورای برنامه ریزی استان به معاونت نظارت مجلس ارائه و سپس در اختیار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا