گوناگون

طرح تحول نظام سلامت هزینه بیماران سرطانی را کاهش داده است

81190070 5741312

ثریا لطیفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قبل از اجرای این طرح هزینه های درمانی بیماران سرطانی پنج میلیون تومان تمام بود که اکنون با اجرای این طرح به 500 هزار تومان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح نظام سلامت، هزینه بیماران صعب العلاج را کاهش داده است و کمک زیادی به روند درمان بیمار می کند.

وی با اشاره به اینکه داروهای خارجی این نوع بیماران تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارد، ابراز امیدواری کرد: تمهیداتی اندیشیده شود تا داروهای خارجی نیز در فهرست پوشش بیمه ای قرار گیرند.

لطیفی با اشاره به اینکه بیماران سرطانی هر 20 روز یکبار درمان می شوند و هزینه درمان آنها نیز حدود یک تا دو میلیون تومان است، گفت: حل مشکل داروهای خارجی کمک زیادی به بیماران سرطانی می کند.

وی از امضای قرارداد انجمن بیماران سرطانی با بیمارستان های توحید، بعثت و داروخانه هلال احمر خبر داد و افزود: این انجمن هزینه های درمانی ام.آر.ای و سی.تی.اسکن در مراکز پاراکلینیکی و آزمایشگاه ها را پرداخت می کند.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی استان کردستان از احداث درمانگاه تخصصی – تحقیقاتی در بهاران سنندج خبر داد و گفت: هزینه احداث این درمانگاه که هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد توسط خیران انجمن تامین می شود.

لطیفی همچنین از انعقاد قرارداد با داروخانه 13 آبان تهران برای گرفتن داروهای ضروری و مورد نیاز بیماران خبر داد و گفت: همچنین این انجمن با بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند مغز استخوان بیماران قرارداد منعقد کرده است.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطان استان کردستان به راه اندازی نمایندگی بانک خون غیرخویشاوندی در سنندج اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف کمک به بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان برای دهنده های غیرخویشاوندی راه اندازی شده است.

لطیفی اظهار کرد: با حمایت خیران سنندجی مرکزی برای اسکان بیمارانی که خارج از استان مراجعه می کنند فراهم شده است.

وی از برگزاری نشست مشترک انجمن های سراسر کشور در تهران خبر داد و گفت: این نشست به تبادل همفکری و تجارب انجمن، کمک می کند.

وی برگزاری برنامه های آموزشی را یکی از خدمات انجمن سرطان عنوان کرد و افزود: در اسفند سال گذشته بیش از هزار معلم در ادارات مختلف استان آموزش های لازم را در رابطه با این بیماری ها فرا گرفتند.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی استان کردستان برگزاری آموزش ها در شهرستان های دیواندره، قروه، سقز و بانه را از برنامه های در دست اقدام انجمن سرطان عنوان کرد.

وی بیشترین سرطان ها را در کردستان مربوط به سرطان گوارش و سرطان خون دانست و گفت: در بزرگسالان سرطان گوارش و در کودکان سرطان خون، بیشترین سرطان ها را در استان به خود اختصاص داده اند.

لطیفی یادآور شد: در مردان سرطان گوارش و در زنان سرطان سینه، بیشترین سرطان ها را در استان به خود اختصاص داده است.

این انجمن با هدف شناسایی بیماران مبتلا به سرطان تاسیس شده است و از سال 85 تاکنون برای دو هزار و 100 بیمار سرطانی پرونده تشکیل داده است.ک/3

7352/570

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا