Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمعماری ملل

طرح مفهومی از پروژه خودروهای کابلی در مرکز شهر شیکاگو

طرح مفهومی از پروژه خودروهای کابلی در مرکز شهر شیکاگو در حالی توسط شرکت معماری شیکاگو اسکای لاین ارائه شده است که این پروژه قرار است یکی از پر جمعیت ترین شهر های آمریکا را به یک مکان توریستی بدل کند . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید .خودروهای کابلی به وسایل نقلیه ای اطلاق می‌شوند که به کابلی متصل بوده و در یک حلقه بسته در حال چرخش هستند . از این  نوع خودروها  بیشتر برای انتقال کالا و گاهی هم برای انتقال انسان استفاده می‌شود . در حقیقت تله کابین نمونه‌ای از خودرو کابلی است . اما  نمونه‌های مدرن آن در شهر ها و فرودگاه‌ ها برای انتقال مسافران استفاده می‌شود. هزینه این نوع خودروهای کابلی  به مراتب بسیار پایین‌ تر از مترو بوده و دارای همان کارایی است این روش معمولا در مسیرهای کوتاه حداکثر چند کیلومتری قابل جایگزین است.

اما حالا شرکت شیکاگو اسکای لاین یک طرح مفهومی از اجرای پروژه ایجاد مسیر های هوایی در شهر شیکاگو  به وسیله خودروهای کابلی رونمایی کرده است . این طرح می تواند سومین شهر پر جمعیت آمریکا را به یکی از شهر های توریستی مهم این کشور تبدیل کند.

در این طرح  نیوی پییر، شیکاگو لیک فرانت، ریور واک و مرکز شهر شیکاگو از طریق مسیر های هوایی به یکدیگر متصل خواهند شد و سرمایه اصلی پروژه نیز توسط برخی از مدیران تجاری محلی تامین خواهد شد . مناطق مذکور در حقیقت نمایانگر میراث قوی معماری در شیکاگو هستند و پس از اجرای این پروژه تور های ۳۰ دقیقه با استفاده از خودروهای کابلی در آن انجام می پذیرد.

ارتفاع مسیر های هوایی از سطح زمین حدودا ۵۰ متر چیزی معادل یک ساختمان ۱۷ طبقه است و این سیستم می تواند در هر ساعت ۳۰۰۰ نفر را جابجا کند .هزینه هر سفر توسط شرکت شیکاگو اسکای لاین تنها ۲۰ دلار تخمین زده شده و تور های شهری آن برای بازدید از تمامی مناطق شیکاگو  ۳۰ دقیقه ای خواهد بود.

منبع : dezeen

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا