گوناگون

طرح هادی روستايی مهمترين ابزار مديريت توسعه روستايی است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عاشوری عصر پنجشنبه در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران در شهرستان فومن افزود: این طرح در ابعاد گسترده اي در روستاهاي كشور در حال اجراست.

وی همچنین اظهارداشت: طرح هادی اهدافي همچون بالا بردن سطح كيفيت زندگي روستائيان، افزايش عدالت، جلو گيري از مهاجرت روستائيان و ارائه خدمات در زمينه هاي مختلف براي روستائيان را دنبال مي كند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هادي روستايي به عنوان نخستين تلاش سازمان يافته و فراگير ملي براي سامان دهي فضايي روستاهاي كشور است.

وی افزود: اجراي طرح هادي روستايی باعث پيشرفت نسبي زندگي مردم و افزايش اميدواري آنان به سكونت در روستاهاي برخوردار از اين طرح شده است.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه دهیاران در توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و اظهارداشت: نقش دهیاران در توسعه و آبادانی همه جانبه و متوازن روستاهای این استان بی بدیل است.

وی ادامه داد: دهیاران به عنوان مجریان سیاست های نظام در سطح روستاها هستند که برای آبادانی تلاش می کنند بنابراین این قشر از جامعه باید به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی کامل داشته باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت:  دهیاران باید با ایجاد تعامل و همکاری با شوراهای اسلامی روستاها در زمینه های کارآفرینی اقتصادی، اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، جذب اعتبارات عمرانی، توجه ویژه به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم روستایی، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها، نظارت بر اجرای طرح هادی روستایی و توسعه گردشگری روستایی فعالیت کنند تا بتوانند اعتبارات عمرانی مورد نیاز خود را فراهم کنند.

وی افزود:  دهیاران در توسعه روستاها نقش بنیادی و اساسی دارند و باید نسبت به توانمندی ها، استعدادها و ظرفیت ها شناخت کامل داشته باشند و با اولویت بندی برای رفع مشکلات و تنگناها هم برنامه ریزی کنند.

عاشوری یادآورشد: ملاک ارزیابی همه مسئولان حرکت بر مدار اسلام و رضایتمندی مردم است و یکی از وظایف اصلی دهیاران نیز مردم داری و توجه به خواسته های مردم است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا