Mihanpostاجتماعیبازارپیشنهاد سردبیر

طرح کسب و کار با پاسخ به چه سوال هایی در مسیر هدف قرار می گیرد ؟

طرح کسب و کار یکی از مهم‌ترین پایه‌های شروع هر شغلی است و با این حال و با توجه به رشد روزافزون استارتاپ‌ّها و علاقه جوانان به آن، داشتن طرحی روشن و با جزئیات کمک شایانی در رسیدن به اهداف استارتپ می‌‌کند. برای جذب سرمایه‌‌گذار شما لازم است بتوانید طرح توجیهی قوی ارائه دهید. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین طرح کسب و کار و این که چگونه می شود آن را به هدف نهایی برسانیم موضوعی است علمی و مهم برای صاحبان مشاغل که بایستی بر مبنای اصول و قواعد تعریف شده و گاهی نیز هنجار شکنی های کاری و البته قانونی آن که به اصطلاح عامیانه ترفنده گفته می شود به سرانجامش برسد. بنابراین ما امروز در میهن پست به شش سوال خواهیم پرداخت که دانستن آن ها طرح کسب و کار شما را قوی تر خواهد کرد.

در کسب و کار شما چه چیزی در محصول شما تفاوت ایجاد می‌کند؟

محصول یا خدمات شما در مرحله اول باید بتواند نیازی را برطرف کند، بنابراین اولین و مهم‌ترین نکته برای شروع یک طرح کسب و کار همین موضوع است. سوال دیگری که در کنار آن از شما پرسیده می‌شود این است که دلیل استفاده کاربران از خدمات شما چیست؟ شما باید بتوانید جواب قانع کننده‌ای به این سوال داشته باشید.

طرح کسب و کار

آیا کمبودی که در بازار وجود دارد باعث ارزشمندی محصول شما می‌شود؟

نکته مهم دیگر در طرح کسب وکار وجود بازاری نیازمند به محصول شما است؟آیا این بازار به ارزشمند بودن ایده شما می‌افزاید؟

تفاوت موجود در محصول شما قانع کننده است؟

در صورتی که شما ایده خوبی دارید باید روشی داشته باشید که رقبای شما نتوانند از ایده شما کپی برداری کنند.

بهترین راهکار برای شناساندن خود به مشتریان چیست؟

باید در طرح کسب و کار مشخص کنید که چطورمی‌توانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید. شما باید با برنامه‌ای قوی و مشخص بتوانید مشتریان خود را به مشتریانی که حاضر هستند برای محصول شما هزینه کنند تبیدل نمایید.

چطور می‌توان روشی کم هزینه وسریع برای موفقیت ایده خود بیان کنید؟

در طرح کسب وکار باید بتوانید راهی بهینه برای سرمایه گذاری بیان کنید که بتوان ایده راعملی کرد. می‌توانید در ابتدای راه دایره فعالیت خود را محدودتر کنید.

گردش مالی استارتاپ شما قرار است چگونه باشد؟

باید بتوانید در طرح کسب و کار یک مدل درآمدزایی قابل اطمینان بیان کنید. مدلی که بتوان با آن ایده خود را به پول برسانید. در طرح کسب و کار باید پیش‌بینی‌هایتان در بدبینانه ترین حالت باشد.

منبع    entrepreneur

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا