پزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

رژیم های غذایی اشتباه برای کاهش وزن را بشناسید و دنبال نکنید ؟

رژیم های غذایی اشتباه برای کاهش وزن کاهش  این روزها سلامت خیلی از افراد را به خظر انداخته و البته کاهش وزن باید به کمک دستورهای غذایی خاص و علمی دنبال شود چرا که این هدف موضوعی ثابت شده است اما اگر تا به حال به دنبال برنامه غذایی و کاهش وزن بوده اید پس حتما انواع و اقسام توصیه ها را هم شینده اید. به خاطر سپردن اینکه چه غذایی را چگونه و چه زمانی باید بخوریم می تواند با برنامه ترین آدم ها را نیز گیج کند.  در ادامه با مسهن پست همراه شوید.

بنابراین برای پایان دادن سردرگمی های رژیم های غذایی متفاوت و البته اشتباه برای کاهش وزن می خواهیم در میهن پست شما را با توصیه های اشتباهی که این روزها در شبکه های اجتماعی بین افراد دست به دست می چرخد، آشنا کنیم. بنابراین تشخیص توصیه درست از غلط به شما کمک می کند تا با آگاهی بیشتر در مسیر برنامه غذایی گام بردارید.

چربی ها شما را چاق می کند : این تصور اشتباه است چون افرادی که به دنبال جایگزین های بدون چربی هستند در واقع غذایی نصیبشان می شود که حاوی قند اضافه شده است. تا وقتی این چربی از نوع سالم باشد، غذاهای چرب می توانند بهترین روش برای جلوگیری از اشتها و کاهش وزن باشند. سعی کنید به برنامه خود چربی های سالمی نظیر آجیل ها، سالمون و تخم مرغ اضافه کنید. این غذاها سرشار از مواد مغذی هستند که برای رسیدن به هدف کمکتان می کنند.

رژیم های غذایی

خوردن میان وعده چاقت می کند : اگر میان وعده ای درست انتخاب کنید اینگونه نخواهد بود! مسلما ما توصیه نمی کنیم هر بار که گرسنه شدید به سراغ شیرینی بروید، اما هر چند ساعت میان وعده خوردن انرژی تان را تقویت می کند و در وعده های اصلی جلوی پرخوری را می گیرد. انتخاب های سالم تر مانند آجیل، میوه و سبزیجات، و ماست می توانند هم سیرتان کنند و هم در مسیر کاهش وزن نگهتان دارند.
تمام کالری ها یکسان ساخته شده اند :  وقتی نوبت به شمارش کالری ها می رسد، همه ما کمیت را بر کیفیت ترجیح می دهیم. اما علم ثابت کرده که ما اشتباه می کردیم، کیفیت برای کاهش وزن ضروری است! غذاهای مختلف واکنش های گوناگونی در بدن ما دارند. برای مثال وقتی شیرینی می خوریم، واکنشی که بدن با آن کالری های خالی و فرآوری شده دارد متفاوت با کالری است که از یک سیب دریافت می کنید. پس به خاطر داشته باشید نوع غذایی که می خورید بسیار مهم است و نباید فقط به دنبال مقدار باشید.

کربوهیدرات ها دشمن هستند : مسلم است که غذاهای سرشار از قند های تصفیه شده را باید کنار بگذاریم، اما همه کربوهیدرات ها مانند قند های تصفیه شده نیستند. تحقیقات ثابت کرده هیچ رابطه ای بین کربوهیدرات های خوب و اضافه شدن وزن وجود ندارد. متخصصان توصیه می کنند دریافت کربوهیدرات های سالم از جمله غلات کامل، برنج قهوه ای، میوه ها، سبزیجات و حبوبات باید بخشی از یک برنامه غذایی سالم باشد.

هیچ چیزی بهتر از پروتئین زیاد نیست : بله برخی تحقیقات نشان داده اگر بیش از نیاز روزانه پروتئین در طول روز مصرف کنیم می تواند به کاهش وزنمان کمک کند و تا حدودی می تواند درست باشد. اما اینکه می توانید مقدار زیادی غذاهای خوب داشته باشید هم مهم است. وقتی مقدار بسیار زیادی پروتئین مصرف می کنیم، ممکن است از چربی ها و کربوهیدرات های مهم غافل شویم. ابتدا مطمئن شوید که وعده هایی متعادل استفاده می کنید سپس می توانید بیشتر روی پروتئین کار کنید.

رژیم های غذایی

با شکم خالی ورزش کن : تحقیقات نشان داده ورزش با شکم خالی موجب از دست دادن بافت عضلانی می شود. اگر همچنان علاقه ای به خوردن یک وعده کامل قبل از ورزش ندارید می توانید قبل از ورزش میان وعده ای ساده مانند یک موز یا یک لیوان ماست میل کنید.

آخر هفته ها برای وزن کم کردن نیست : با اینکه ما هم دوست داشتیم که این حرف درست باشد اما چون آخر هفته است نمی توانید دو روز پشت سر هم را بیخیال ورزش و رژیم غذایی شوید. تمام کارهایی که در طول هفته انجام دادید مفید بوده اما همیشگی که نیستند! این یعنی اگر آخر هفته ها را به پرخوری بگذرانید به نتیجه ای که دنبالش هستید نخواهید رسید.

غذاهای مورد علاقه ات را کنار بگذار : بیشتر ما وقتی می خواهیم رژیم بگیریم فکر می کنیم باید همه غذاهای مورد علاقه مان را به فراموشی بسپاریم. متخصصان بر این عقیده هستند که تنقلات هم اگر متعادل استفاده شوند خوردنشان ایرادی ندارد. اما خب پیتزا، نوشابه بستنی، و سیب زمینی سرخ کرده را قرار نیست در یک روز بخوریم!. گاهی خوردن چنین غذاهایی ایراد ندارد فقط سعی کنید خانواده و دوستان را هم شریک کنید که بیش از حد پرخوری نکرده باشید.

وعده صبح را جا بینداز : صبحانه یکی از مهمترین وعده های روز است. برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین و سالم بسیار ضروری است. این کار باعث از بین رفتن هوس های غذایی ناسالم می شود و در طول روز می توانید به برنامه غذایی خود پایبند بمانید.

گوشت نخور : اگر گیاه خوار هستید بحثش جداست، اما اگر فکر می کنید نخوردن گوشت به کاهش وزنتان کمک می کند باید بگویم در اشتباهید. گوشت بدون چربی منبعی غنی از پروتئین است، و حاوی مواد مغذی ضروری نظیر ویتامین E، اسید چرب امگا ۳، و آهن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا