Mihanpostپیشنهاد سردبیردوچرخه

بازسازی دوچرخه های اسقاطی در چین با چوب بامبو !

بازسازی دوچرخه های اسقاطی با چوب بامبو و کمک به استفاده از دوچرخه و مهمتر از همه به کارگیری مجدد دوچرخه های بی استفاده و رها شده در شهرهای چین پروژه ای است از دیوید وانگ دورگه امریکایی – چینی که این روزها در این کشور مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و نامی نیز برای خود دست و پا کرده است.در حال اجرایی شدن بوده و اتفاقا نیز مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساخت دوچرخه با چوب بامبو را بارها در میهن پست و در پست های قبلی برای شما مخاطبین همیشه همراه به نمایش گذاشته ایم. کاری خلاقانه و به اصطلاح حرفه ای که این روزها در حال متذلول شدن اسن.

با این حال اگر چه برای روزگاری چین را به عنوان شهر پادشاه دوچرخه‌ها می‌شناختند، اما این لقب برای زمانی بوده که هنوز ماشین‌ در این کشور خیلی فراگیر نبوده اما به نظر می‌رسد حالا یک جوان چینی دلش می‌خواهد که دوباره سیستم حمل و نقل شهرش به روزهای طلایی گذشته بازگردد و یا حداقل مردم در مواردی که خیلی هم ضروری نیست با دوچرخه کارهایشان را انجام دهند.

در این میان دیوید وانگ که دورگه امریکایی-چینی است، در ایالت ماساچوست تکنولوژی خوانده و بعد به کشور مادری‌اش آماده تا در رشته انسان‌شناسی ادامه تحصیل دهد. او ۶ سالی است در پکن زندگی می‌کند و فرهنگ دائما در حال تغییر آن‌جا را دوست دارد. اما نکته‌ای که در این مدت توجه او را جلب کرده، تعداد زیاد دوچرخه‌های رها شده در شهر بود، به طوریکه حتی در کوچه‌ها مردم دوچرخه‌های قدیمی خودشان را به داخل سطل زباله می‌انداختند. وانگ در این‌باره می گوید: «همه شهر مانند قبرستانی برای دوچرخه‌ها شده بود!» او این دوچرخه‌ها را جمع می‌کرده و به قول خودش از سرنوشتی که برای‌شان تعیین شه بوده، نجات می‌دهد، سپس با تعمیر مجدد آن‌ها را بازسازی می‌کند.

اما وانگ یک روز دوچرخه‌ای را پیدا می‌کند که به شدت آسیب دیده و به گفته خودش راه درمانی برای بدنه آن وجود نداشته است، همین‌جا بود که ایده تازه‌ای به ذهنش رسید! در ذهنش درختان بامبو را دید که می‌تواند با شکل دادن از آن‌ها برای بدنه دوچرخه استفاده‌ کند.

او سه ماه روی این ایده کار کرد، با کارشناس‌ها و افراد متخصص زیادی صحبت کرد تا بالاخره توانست اولین دوچرخه بامبویی خودش را تولید کند.

بعد از آن وانگ کاملا مطمئن شده بود که چوب بامبو حتی از فولاد هم برای ایمنی بهتر است و عملکرد بیشتری هم دارد. او حالا کارگاهی دارد که یک تیم در آن بر روی فرم و شکل بامبوها کار می‌کنند، بامبوها را هم از تایوان می‌آورند و روش‌های نگهداری از این چوب‌ها را به خوبی یاد گرفته‌اند.

وانگ می‌گوید این دوچرخه‌ها را برای فروش نمی‌سازد، او فقط به دنبال تغییر در نوع رفت و آمد و حمل و نقل روزانه مردم است و می‌خواهد با این کار کمی در فرهنگ جابه‌جایی مردم اثرگذار باشد.

منبع    hornbach

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا