Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیونگردشگری

نگاهی به طولانی‌ ترین نیمکت ساحلی دنیا در انگلیس + عکس

نیمکت ها و یا بهتر بگوییم مبلمان های شهری  این روزها به عنوان یکی از وسایل مورد نیاز جامعه همه روزه به شکل ها و طراحی های مختلفی در جای جای دنیا ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند. اما متاسفانه نیمکت های ساحلی به عنوان وسیله ای برای چند دقیقه نشستن در همه ی سواحل دیده نمی شوند . در این میان در یکی از شهر های کوچک و ساحلی انگلیس در در منطقه‌ ی لیتل همپتون از وست ساسکس با وجوذ طولانی‌ ترین نیمکت ساحلی دنیا هیچ فردی برای نشستن با کمبود مبلمان یا نیمکت روبرو نخواهد شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

طولانی‌ ترین نیمکت ساحلی دنیا که البته در نوع خود می‌تواند طولانی‌ ترین نیمکت جهان نیز محسوب می‌شود ، در ۳۰ جولای سال ۲۰۱۰ میلادی در منطقه‌ی لیتل همپتون از وست ساسکس برای عموم مردم رونمایی شد. این نیمکت جالب و دیدنی که می‌تواند بیش از ۳۰۰ نفر را در خود جای دهد در منطقه‌ی تفریحی لیتل همپتون و مشرف به ساحل بی‌نظیر شهر به نام بلو فلگ جای دارد.

به عبارتی دیگر طولانی‌ ترین نیمکت ساحلی دنیا درست مثل یک کرم غول پیکر است که در سرتاسر این منطقه‌ی تفریحی پیچ و تاب خورده است. چراغ‌ها را دور زده، پشت سطل‌های زباله خم شده، گاهی خودش را مثل یک اردک در خاک فرو برده تا ارتباط بین ساحل و جنگل سبز پشت سرش را از بین نبرد.

به گفته سازندگان طولانی‌ ترین نیمکت ساحلی دنیا در انگلیس ، این نیمکت ساحلی طولی برابر با ۳۲۴ متر دارد، از هزاران تکه چوب سخت و محکم تشکیل شده است که از جاهای مختلفی مثل بقایای موج شکن‌های قدیمی که از سطح زباله جان سالم به در برده‌اند، جمع‌آوری و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تکه چوب‌ها که با رنگ‌های درخشان و زیبا رنگ‌آمیزی شده‌اند، آماده‌اند تا هر کجا که ساحل اقتضا کند، خم و راست شوند. از جمله‌ی این نقاط حساس، می‌توان به دو پناهگاه غول پیکر اشاره کرد که درون آنها، بزرگ‌ترین نیمکت جهان مجبور است خودش را خم کند و به صورت حلقه‌ای در بیاید و از دیوار بالا رود و دوباره به پایین بازگردد. چنین چیزی، قطعا منظره‌ای بسیار دیدنی را فراهم آورده است.

بد نیست بدانید که این نیمکت ساحلی، بیشتر شبیه به یک اثر هنری و کار مهندسی شده‌ دقیقی است که توسط یک شرکت که مبلمان های شهری فانتزی نیز می سازد ، طراحی و ساخته شده و تا به حال جوایز زیادی را نیز در حوزه طراحی و ساخت مبلمان های شهری و نیمکت های فانتزی خود اختصاص داده است.

منبع : amusingplanet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا