Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۷ با این فناوری ها متحول می شود + عکس

صنعت خودروسازی همانند سایر صنایع بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد . با این حال در این مطلب قصد داریم به معرفی ۹ فناوری مهم در این زمینه بپردازیم که این فناوری ها حکایت از پیشرفت سریع و رو به جلو این صنعت دارد و در آینده ای نه چندان دور نیز شاهد بکار گیری آن ها در خودروسازی خواهیم بود. در ادامه با ما همراه شوید.

نمایشگر های لمسی : بوش با تکنولوژی جدید و هوشمند خود ، راننده را از نگاه کردن به صفحه نمایش در حین رانندگی بی نیاز کرده است که این یکی از مهم ترین فناوری های به وجود آمده در صنعت خودروسازی بوده و می تواند آینده صفحه های نمایشگر خودرو را متحول سازد.

صنعت خودروسازی

اکسل برقی بوش : تولید این اکسل های کم وزن از سال ۲۰۱۹آغاز خواهد شد و با بهره وری بالایی انتقال قدرت از باتری به موتور را انجام می دهند.

صنعت خودروسازی

کنسول متفاوت Faurecia : متشکل از یک صفحه شیشه ای سیاه است که همه تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و روشنایی را باهم انجام می دهد.

صنعت خودروسازی

سیستم کمکی فرمان بوش : این سیستم با استفاده از شش موتور، امکان کنترل تمام خودکار را به کمک پدال و گاز را فراهم می آورد و برای شرایط اضطراری خورو را متوقف می کند.

صنعت خودروسازی

 

بادامک الکترومکانیکی شفلر : این بادامک ها با سرعت بالاتر و قدرت بیشتری سوپاپ ها را به حرکت در می آورند و با کاهش فشار پمپ روغن، تولید دی اکسید کربن را کم می کند و این یک فناوری جدید در زمینه  صنعت خودروسازی به شمار می آید.

صنعت خودروسازی

صندلی مجهز به حسگر های سلامتی Faurecia : این صندلی ها با تمرکز بر پارامترهای اساسی سلامتی مثل تنفس و ضربان قلب، حالت چشم و… بطور دائم به حفظ شرایط ایده آل راننده کمک می کند.

صنعت خودروسازی

چرخ الکتریکی شفلر : این چرخ ها در مرتبه اول قابل کنترل در سرعت های پایین بوده و همچنین دارای ترمز هم هستند و موجب تولید برق به میزان زیادی می گردند.

صنعت خودروسازی

سیستم هیبریدی شفلر برای جعبه دنده های دستی : این توانمندی را به خودرو می دهد تا علاوه بر بازیابی انرژی در زمان توقف، بتوان با سه پدال لذت کافی را از رانندگی برد.

 صنعت خودروسازی

اسپیکر های گوریلا گلس و صفحه نمایش های خمیده Faurecia : در این فناوری از صفحه نازکی از شیشه گوریلا گلس اسپیکرهای سیاه رنگی مثل تصویر ایجاد می گردد.

صنعت خودروسازی

 

منبع : motortrend

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا