Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

سازگارترین شرکت ها با محیط زیست در کدام زمینه فعالیت دارند ؟

سازگارترین شرکت ها با محیط زیست اصولا قابل تشخیص نیستند اما بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده  Greenpeace و طی گزارش این موسسه سه شرکت اپل ، گوگل و فیس بوک بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته و با وجود اینکه این کمپانی ها بیشترین نیاز به انرژی را دارند اما کمترین اثرات سوء را بر طبیعت داشته اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در دهه های اخیر شرایط اقلیمی با سرعت بیشتری در حال دور شدن از حد نرمال است گاز های گلخانه ای در حال افزایش و زمین در حال گرم شدن است. از همین روی در دولت ها بخصوص در کشور های توسعه یافته حفظ محیط زیست جزو الویت ها اساسی تلقی می گردد تا از افزایش گازهای گلخانه ای ممانعت شود برای همین قوانینی به تصویب و اجرا در می آیند تا بیشتر مراکز تولید کننده گازهای گلخانه ای بسوی مصرف انرژی های تجدید پذیر بروند تا علاوه بر اینکه از اثرات مضر آن ها بر روی اکوسیستم جلوگیری شود از سوی دیگر از به پایان آمدن انرژی های تجدیدناپذیر نیز کاسته شود.

سازگارترین شرکت ها با محیط زیست

سه شرکت بزرگ اپل، فیسبوک و گوگل از قدرتمندترین و البته پرمصرف ترین شرکت ها در زمینه انرژی هستند و مراکز بزرگی همانند این شرکت ها اگر بخواهند انرژی لازم برای جلوگیری از گرم شدن سیستم های خود را از منابعی که منجر به ازدیاد گاز های گلخانه ای می شوند استفاده کنند اثرات منفی سنگینی بر محیط زیست خواهند داشت ولی خوشبختانه این سه شرکت در این زمینه نیز گام های مهمی را برداشته و توانسته اند خود را به عنوان سازگارترین شرکت ها با محیط زیست معرفی کنند.

به تازگی Greenpeace با انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اپل، گوگل و فیس‌بوک سازگارترین شرکت ها با محیط زیست  هستند . در این گزارش آمده که این سه شرکت بیشتر انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تهیه می کنند . البته باید گفت شرکت های Amazon Prime, HBO, Hulu, Netflix, Pandora, Spotify, Pinterest, WordPress هم با این که جز شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی هستند رتبه خیلی مناسبی در این لیست بدست نیاورده اند و این در حالی است که شرکت های ouTube, iTunes, WhatsApp, Bing, Yahoo, Instagram, LinkedIn,Tumblr و eBay دارای امتیاز بسیار مناسبی بوده و جزء بهترین شرکت ها هستند .

منبع : commscope

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا