Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

قطع سیم کارت های بی هویت در کشور کلید خورد + جزئیات

اگر اخبار مربوط به قطع سیم کارت های بی هویت را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که چندی پیش سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از فعالیت ۱۰ میلیون سیم کارت های بی هویت در اپراتورها تلفن همراه کشور خبر داد و از تعیین مهلت نهایی به دارندگان سیم‌کارت‌های دارای نقص اطلاعات تا اول دی ماه فرصت داده بود و حالا نیز با اتمام این مهلت قطع کامل سیم کارت های بی هویت کلید خورده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

سیم کارت های بی هویت و دردسرهای استفاده از آن در حالی این روزها مورد توجه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته است که دیگر مثل گذشته مکالمات تلفنی به واسطه نرم افزار های پیام رسان به شدت کاهش یافته است و در این میان سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد پایان مهلت تکمیل اطلاعات هویتی سیم کارتهای دارای نقص پرونده و عدم تمدید مهلت زمان اعلام شده از سوی رگولاتوری، توضیح داد.

سیم کارت های بی هویت جهانگیر اسدی با تاکید بر اینکه فردا پنج شنبه ۳۰ دی ماه، آخرین مهلت درنظر گرفته شده برای مشترکانی است که اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعاتی اپراتورهای موبایل ناقص است، اظهار داشت: این مهلت تمدید نمی شود و مشترکان باید تا این زمان، نسبت به مراجعه برای تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تقریبا قطع سیم کارت های بی هویت و دارای نقص پرونده ، طی مدت زمان درنظرگرفته شده صورت گرفته است، گفته:

تمامی سیم کارت های بی هویت و دارای نقص اطلاعات یکی از اپراتورها قطع یکطرفه شده است و یکی دیگر از اپراتورها نیز تا فردا نسبت به قطع یکطرفه تعداد باقی مانده سیم کارتها اقدام می کند که البته در مرحله بعدی و طی هفته آینده، موضوع قطع دوطرفه سیم کارتهایی که در مدت مدنظر نسبت به مراجعه برای تکمیل مشخصات، اقدام نکرده اند اطلاع رسانی می شود.

اسدی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل هفته آینده با ارسال پیامک به این تعداد مشترکان، در مورد قطع ارتباط کامل مشترکان اطلاع رسانی می کنند، تاکید کرد: موضوع سلب امتیاز سیم کارتهای بدون هویت، تابع مقررات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و در این مرحله این موضوع مطرح نیست.

وی تصریح کرد: تلاش این است که تمامی مشترکان بتوانند نسبت به ثبت اطلاعات سیم کارتهایشان اقدام کنند و موضوع ساماندهی سیم کارتها با اقدامات ایجابی انجام پذیرد.

بنا بر اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قبلا از وجود ۱۰ میلیون سیم کارت بی هویت در کشور اطلاع رسانی شده بود اما سخنگوی رگولاتوری در توضیحات اخیر خود از وجود ۳۰ میلیون سیم کارت دارای نقص پرونده خبر داده و گفته: با اجرای این طرح، طی آخرین آمارهای ارائه شده که مربوط به اوایل این هفته می شود، تنها حدود ۴.۵ میلیون سیم کارت دارای نقص اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف برخی از این سیم کارتها درگیر مراحل ادارای است که زمان بر شده است، ادامه داد: برای مثال حدود ۲۵۰ هزار سیم کارت در سامانه یکی از اپراتورها، دارای مالکیت فوت شده هستند که موضوع انحصار وراثت این سیم کارتها زمان بر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا