Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قایق خورشیدی Energy Observer آماده سفر به دور دنیا

قایق خورشیدی Energy Observer در حالی آماده سفر به دور دنیا خواهد شد که این قایق تنها به وسیله انرژی های پاک روی سطح آب حرکت می کند . این قایق دوست دار محیط زیست توسط یک گروه پنجاه نفری از متخصصان دریانوردی ، مهندسی و معماری ساخته شده است . در ادامه برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

قایق خورشیدی ساخته شده توسط این گروه پنجاه نفره به اندازه ۳۰ متر طول دارد و باید گفت که سازندگان آن برای ساخت این قایق از هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 الهام گرفته اند . این هواپیما خورشیدی چند ماه پیش سفر دور دنیای خود را با موفقیت به پایان رساند و حالا نوبت به قایق Energy Observer یا همان دیده‌ بان انرژی رسیده است تا سفر خود را آغاز کند .

این قایق تنها با استفاده از انرژی خورشیدی و باد حرکت می کند سامانه سوخت طراحی شده در قایق Energy Observer می تواند آب را به نیتروژن تبدیل کرده و پنل های خورشیدی تعبیه شده و همچنین توربین های بادی انرژی مورد نیاز قایق را تامین خواهند کرد .

قایق Energy Observer به همراه چهار دریانورد با تجربه و گروهی از مهندسان و یک فیلمبردار برای ساخت مستند از اوایل ماه آپریل و از  بندر بریتانی سفر خود را آغاز خواهد کرد و آنها قصد دارد در مدت شش سال سفری به ۵۰ کشور جهان داشته باشند و طبق برنامه ریزی انجام شده در این مدت در ۱۱۰ منطقه توقف خواهند داشت .

اما جالب است بدانید که این قایق در مدت سه سال و توسط یک گروه پنجاه نفری ساخته شده است . همانطور که گفته شد طول قایق ۳۰ متر بوده و وزن آن نیز به بیست تن می رسد . وزارت محیط زیست فرانسه برای انجام این پروژه بزرگ ۵ میلون یورو هزینه کرده است و البته یونسکو نیز بخشی از این بودجه را تامین کرده .

 

منبع : inhabitat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا