Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پوست قلب انسان با استفاده از سلول‌ های بنیادی شبیه‌ سازی شد

پوست قلب انسان در حالی با استفاده از سلول‌ های بنیادی شبیه‌ سازی شد که این کار حالا برای نخستین بار است که توسط دانشمندان مرکز تحقیقات پن‌ استیت انجام شده است . این کشف بزرگ پزشکی می تواند از نخستین گام ها برای ساخت اندام ها مصنوعی باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساخت پوست قلب انسان هم اکنون شاید کاربرد خیلی زیادی در درمان بیماران قلبی نداشته باشد اما می تواند در آینده دریچه ای برای ساخت اندام های مصنوعی بدن انسان باز کند .

در سال ۲۰۱۶ با تبلیغات و روشنگری های انجام شده در زمینه اهدای عضو این کار در جهان با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده و جان بیماران بسیار زیادی از همین طریق نجات یافت.  اما هنوز هم بیماران زیادی وجود دارند که به دلیل از کار افتادن یکی از اندام های داخلی جان خود را از دست می دهند به همین دلیل بسیاری از محققان و دانشمندان در سراسر جهان به دنبال روش هایی هستند که بتوان به وسیله آنها اندام مصنوعی ساخت .

پوست قلب

حالا دانشمندان مرکز تحقیقات پن‌ استیت موفق به شبیه سازی اپیکاردیوم یا همان پوسته بیرونی قلب انسان شده اند . این کار که با کمک سلول های بنیادی انجام شده است می تواند برای ترمیم در بیماران سکته قلبی کاربرد مناسبی داشته باشد . این تیم تحقیقاتی از روند ساخت و یا چگونگی عمل پیوند برای جایگزینی این پوست قلب مصنوعی اطلاعاتی ارائه نکرده اند .

سلول های بنیادی تقریبا در همه بافت های بدن یافت می شوند و به نوعی مسئول ترمیم آنها هستند. این سلول ها دارای انواع متفاوتی می باشند. بدون توجه به انواع سلول های بنیادی این خواص در همه آنها دیده می شود .

جالب است بدانید پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ دانشمندان مرکز تحقیقات پن‌ استیت موفق به ساخت میوکاردیوم شده بودند . می توان گفت میوکاردیوم به نوعی  سلول های اصلی قلب هستند پس با این وجود خیلی زود باید منتظر ساخته شدن اولین اندام های داخلی مصنوعی توسط دانشمندان باشیم .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا