Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

خودروهای پرنده با امواج صوتی ساخته خواهند شد؟

حالا پس از اینکه دانشمندان توانسته اند با کمک  امواج صوتی اشیائی را در هوا معلق کنند باید پرسید که آیا خودروهای پرنده با امواج صوتی ساخته خواهند شد ؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با میهن پست همراه باشید .

سالیان درازی است که دانشمندان قصد دارند با کمک امواج صوتی اشیایی بزرگ تر از یک توپ پینگ پنگ را در هوا معلق کنند و در حقیقت باید گفت که این یک آرزوی دیرینه در علم فیزیک بوده است و حالا دانشمندان برزیلی و بریتانیایی طی یک پروژه مشترک توانستند این آرزوی دیرینه را بر آورده کنند .

یکی از شرط هایی که باید برقرار شود تا بتوان اشیای بزرگتر را در هوا معلق کرد این است که طول موج طبیعی شی کمتر از  طول موج صدای به کارگرفته شده برای معلق کردن آن باشد . البته باید گفت که در غیر این صورت جسم متلاشی می شد .

اما در این پروژه راه جدید کشف شده که دیگر نیازی به برقراری این شرط در آن نیست . در روش این گروه از دانشمندان برزیلی و بریتانیایی در فاصله بین سوژه و منبع فراصوتی، یک موج ایستا قرار گرفته است .در روش قبلی یک  بازتابنده در میان آنها وجود داشت . دلیل استفاده از بازتابنده تقویت خاصیت موج فراصوتی بوده .

خودروهای پرنده با امواج صوتی

دانمشندان این پروژه حتی موفق شده اند تا شی ای که طول موج اش به  بزرگی ۳٫۶ برابر طول موج صدای به کار گرفته شده بوده  را در هوا معلق کنند.

در این روش چنین قابلیتی وجود دارد که تعداد و میزان زاویه منبع مبدل و تولید کننده صوت را تنظیم کرده و به وسیله آن بتوانیم اشیا ای که شکل‌ های مختلف دارند  راروی زمین معلق کنیم .

هدف نهایی این پروژه ساخت  خودروهای پرنده با امواج صوتی hsj که در آن سوخت زیادی مصرف نخواهد شد .  اما بزرگترین مشکل در حال حاضر این است که محققان فقط می توانند اشیا ثابت را معلق کنند .

منبع : phys

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا