Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نحوه عملکرد قلب انسان و کارایی های مختلف آن را بدانید ؟

نحوه عملکرد قلب و چگونگی کارایی آن در بدن انسان موضوعی است که همه کس در باره آن آشنایی ندارد و غالبا همه فکر می کنند که قلب فقط وظیفه کنترل خون رسانی به همه اعضای بدن را بر عهده دارد اما بهتر است بدانید قلب اسرار زیادی دارد که هنوز دانشمندان نیز به آن ها پی نبرده اند اما این که قلب نقشی بسیار فراتر از پمپاژ خون در بدن ایفا می کند و مهمتر از همه انرژی های نهفته ای که این عضو را به حرکت وا می دارد موضوعی است که همه از آن آگاه نیستند.

نحوه عملکرد قلب انسان و به عبارتی کارکرد قلب چیزی فراتر از پمپاژ خون است و جالب است بدانید که قلب نقش مهمی در یادگیری، تفکر و ادراک انسان هم دارد و البته این عضو  مهم بدن تا حدودی شبیه مغز کار می کند بر اساس یافته های ازه علمی در باره قلب، دیگر این عضو حیاتی انسان فقط یک پمپ عضلانی توخالی انتقال خون در بدن نیست که بدون توقف خون را به سراسر بدن پمپاژ می کند.

دانشمندان در بررسی و مطالعه نحوه عملکرد قلب انسان و چگونگی کارایی آن دریافته اند که قلب انسان حاوی دستگاه عصبی مستقل و پیشرفته ای متشکل از ۴۰ هزار سلول عصبی و شبکه پیچیده از انتقال دهنده های عصبی و پروتئین هاست که اطلاعات بسیاری از شخصیت، تاریخ و حافظه را در برمی گیرند.

نحوه عملکرد قلب انسان

البته درباره نحوه عملکرد قلب شگفت انگیز است که بدانید، قلب یک فضای الکترومغناطیسی دارد که قوی تر از مغز عمل می کند؛ این به آن معناست که اطرافیان می توانند انرژی های قلب ما را دریافت کنند؛ بنابراین، عشق و نفرت، عواطفی غیرمنطقی و یا انفعالات لحظه ای نیستند، بلکه زبان مخصوصی هستند که به شکل نیرویی در قلب ایجاد می شوند و به نوعی آگاهی های هوشمندانه به شمار می روند.

در این میان یک پزشک بنام – پل پرسال – خلاصه ای از تجربه و پژوهش هایش را درباره قلب و پیوند آن در کتابی به نام – راز و رمزهای قلب – جمع آوری کرده و پیرو گفته هایش افراد دریافت کننده قلب در برخی از توانمندی ها به افراد اهدا کننده شباهت می یابند؛ از جمله داستان های شگفت انگیز او درباره یک پسر هجده ساله و نوازنده موسیقی بود که بر اثر تصادف از دنیا رفت و قلب او را به دختری همسال خودش پیوند زدند. نکته جالب این بود که دختر مورد نظر توانست در مقابل پدر و مادر پسر متوفی موسیقی زیبایی را همچون پسرشان بنوازد، به گونه ای که تعجب همگان را برانگیخت.

جالب است بدانید که قلب پیش از مغز در جنین انسان شکل می گیرد و تا روز مرگ و آخرین روز حیات ضربان دارد و بنابراین با وجود اینکه دانشمندان بر این باورند که مغز انسان ضربان قلب او را تنظیم می کند، در یک مورد عجیب و در یک فرآیند پیوند قلب، زمانی که قلب جدید را در سینه بیمار گذاشتند، به سرعت شروع به زدن می کند، بدون آنکه فرصت گرفتن فرمان از مغز را داشته باشد.

در پایان بد نیست بدانید که در حالی علم پزشکی، پیشرفت های چشمگیری را در عصر جدید به خود دیده است، هنوز اسرار بسیاری از بدن و طبیعت انسان ناشناخته مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا