Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

خورشید در سیاره های دیگر چطور دیده می شود ؟

خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟ جواب این سوال برای علاقمندان به علم نجوم می تواند بسیار جالب باشد  . ما قصد داریم با کمک تصاویر مفهومی که ران میلر Ron Miller طراح گرافیک تهیه کرده پاسخ این سوال را ارائه کنیم . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

اینکه در هر سیاره ای خورشید دارای چه شکل و شمایلی است در حقیقت بستگی به این دارد که فاصله این ستاره بزرگ و نورانی از سیاره چقدر است . مثلا ما از زمین ، خورشید را مانند یک دیسک نورانی می بینیم . خورشید حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد . در ادامه به سراغ بقیه سیاره های منظومه شمسی خواهیم رفت .

پلوتون یا پلوتو Pluto
این سیاره ۶۰  میلیارد کیلومتر ازخورشید فاصله دارد .نوری را تصور کنید که ما از خورشید روی زمین  مشاهده می کنیم حالا ۱۶۰۰ برابر آن را کاهش دهید . میزان نوری که این ستاره درخشان می تواند روی سیاره پلوتون بتاباند اینقدر است . اما باز هم روی این سیاره قابل مشاهده است بطوریکه می توانید آن را از دیگر ستارگان موجود تشخیص دهید .

 

خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟

نپتون Neptune
نپتون ۴٫۵ میلیارد کیلومتر ازخورشید فاصله دارد یعنی در حدود سی برابر بیشتر از فاصله خورشید تا زمین . ابعاد ظاهری خورشیداز این سیاره بسیار کوچک و ریز است و شاید جالب باشد که بدانید بیش از ۵ ساعت طول می کشد تا نورخورشید به سطح این سیاره برسد.
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
آهوره اورانوس یا به یونانی  οὐρανός
این سیاره که در  سال ۱۷۸۱ توسط  ویلیام هرشل کشف شد ۲٫۹ میلیارد کیلومتر ازخورشید فاصله دارد . تصویر پایین هم مربوط به نمای خورشیداز روی قمر آریل در این سیاره است .خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
کیوان یا زحل
سیاره کیوان از لحاظ بزرگی در بین سیاره های منظومه شمسی در رده دوم قرار دارد . این سیاره ۱٫۴ میلیارد کیلومتر ازخورشید فاصله دارد. نورخورشید در این سیاره صد برابر کمتر از زمین است اما فراموش نکنید که نورخورشید دارای پرتو های  بسیار قدرتمندی است که حتی با کاهش صد برابری آن باز هم نمی توانیم مستقیم به آن خیره شویم.
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
مشتری
این سیاره یک هزارم خورشید جرم دارد و پنجمین سیاره دور ازخورشید محسوب می شود . فاصله مستری از خورشید حدود ۷۸۰ میلیون کیلومتر است . این تصویر مربوط به نمای خورشید از قمر اروپا در سیاره مشتری است .
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
بهرام یا مریخ
مریخ ۲۲۸ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. فاصله این سیاره تاخورشید کمتر از دو برابر فاصله خورشید تا زمین است .
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
ناهید یا زهره
این سیاره حدود ۱۰۷ میلیون کیلومتر باخورشید فاصله دارد . ابر های ناهید پر از اسید سولفوریک هستند به همین علت ستاره درخشان در این سیاره به شکل یک هاله ای از نور مشخص است .
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
تیر یا عطارد
سیاره عطارد بیش از ۵۷ میلیون کیلومتر ازخورشید فاصله دارد.در این سیاره خورشید سه برابر بزرگ تر از نمای دیسکی است که ما در زمین ازخورشید می بینیم .
خورشید در سیاره های دیگر چه شمایلی دارد؟
منبع   huffingtonpost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا