Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناورینرم افزار کامپیوترنرم افزار موبایل و تبلت

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ را در میهن پست تماشا کنید

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ را در حالی امروز در میهن پست تماشا خواهی کرد که تا به امروز نرم‌ افزار گوگل ارث ، بزرگ‌ ترین کاتالوگ تصویری سیاره زمین بوده که دارای قابلیت‌ های جست‌ و جو کامل مکان‌ ها و موقعیت‌ ها مختلف است.

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ اگر چه در نوع خود جالب و دیدنی است اما هرگونه اتفاق بر روی سیاره زمین موضوعی ساده ، معمولی و رایج است که گاهی نیز این رخدادها از دید دوربین های فیلم برداری و حتی دوربین های تلفن همراه افراد معمولی هم پنهان نمی ماند.

گوگل ارث و یا بهتر بگوییم این نرم‌ افزار مکان‌یاب ، اگر چه قابلیت نمایش در هر دو حالت موقعیت‌ یابی ماهواره‌ ای و خیابانی را دارد ، بلکه علاوه بر این نیز گوگل همواره در تلاش است تا کاتالوگ جامع تصویری خود را از زمین گسترش دهد تا بتواند ریزترین جزییات را در موقعیت‌ های انتخابی به نمایش بگذارد.

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ در حالی توسط گوگل منتشر شده است که همه ساله افرادی خاص و ماجراجو ، با گشت‌ و گذار در این نقشه ، مطالب خاصی را کشف می‌کنند که در برخی موارد علمی، در برخی موارد خنده‌دار و در برخی موارد بسیار عجیب و غریب هستند.

هم‌ اکنون شش مورد شگفت‌انگیز از تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ که توسط این کاتالوگ جامع ثبت شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

پنهان کردن فضاپیمای معروف فیلم جنگ ستارگان

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
تصویر از فضاپیمای پنهان شده ی معروف فیلم جنگ ستارگان

یکی از تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷ تصویری از فضاپیمای پنهان شده ی معروف فیلم جنگ ستارگان است که البته قبل از تضیح در مورد این عکس باید گفت که گاهی اوقات یک شرکت بزرگ، مقادیر زیادی پول صرف می‌نماید تا چیزی را به دنیا نشان دهد و گاهی اوقات نیز، تلاش می‌کند تا چیزی را از دید جهانیان پنهان کند.

در این مورد خاص باید اذعان داشت که استودیوهای بزرگ فیلمسازی لانگ کراس (Longcross) در چرت سی (Chertsey) انگلستان، سعی کردند با استفاده از تعدادی کانتیر‌های مخصوص کشتیرانی، مدل فضاپیمای داستانی ملنیوم فالکون به کار رفته در فیلم جنگ ستارگان را از چشم میلیون‌ها کاربر در جهان پنهان کنند.

متاسفانه برای این تیم فیلمسازی بزرگ، ماهواره‌های گوگل، چشم ‌ندازی بی‌نظیری را متصور ساختند و در واقع تمام تلاش آنها را به منظور پنهان ساختن این غول بزرگ به هدر دادند.

زن سالمندی که 18 ماه پیش فوت کرده بود

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
انتشار تصویری از زنی سالمندی که که 18 ماه پیش فوت کرده بود

گوگل در سراسر جهان، خودروهایی را به منظور تصویربرداری از موقعیت مکانی خیابان‌های تحت پوشش پروژه نقشه‌برداری جهانی به محل‌های گوناگون ارسال می‌کند.

این تصاویر اخذشده، همانند تصاویر ماهواره‌ای، تصاویری هستند در یک لحظه خاص از نمای خیابان مورد نظر گرفته می‌شوند و در آرشیو گوگل به صورت به روز شده ثبت می‌شوند.

اما یکی از این تصاویر، زنی به نام دنیس آندرهیل (Denise ‎Underhill) در ایالت فلوریدا را کاملاً شوکه کرد. او نمایی از خیابانی در انگلستان را دید که دوران کودکی‌اش را در آنجا گذرانده بود.

اما در این میان نکته‌ای بسیار عجیب، شوک وی را چندین برابر کرد، او در تصویر مورد نظر، مادرش را دید که در بیرون خانه ایستاده و در حال آبیاری باغچه جلوی منزل است، این در حالی است که مادر وی 18 ماه پیش فوت کرده بود.

جهنم در اعماق اقیانوس

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
آتشفشانی روی جزیره‌ای در اقیانوس آرام با ملیت ونیواتو

هر کشف شگفت‌انگیز در دنیای مجازی گوگل، به طور تصادفی رخ نداده است. در سال 2017، تیم‌های نقشه‌ب رداری تلاش‌ های چشمگیری را به منظور گسترش منطقه تحت پوشش خود در برخی از نقاط شگفت‌ انگیز جهان ، به انجام رسانیده‌اند.

یکی از این مکان‌ها، یک دریاچه گدازه‌ای فعال و در حال فوران در ماروم کریتر (Marum Crater) واقع در امبریم (Ambrym) است، آتشفشانی روی جزیره‌ای در اقیانوس آرام با ملیت ونیواتو (Vanuatu).

شرکت گوگل دو کاشف را که به دوربین‌های 360 درجه مسلح شده بودند، به منظور انجام تحقیقاتی، به این منطقه فرستاد و بدین ترتیب تصاویر شگفت‌اگیز ثبت و منتشر شد.

عربستان سعودی و ساختارهای سنگی مرموز

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
تصویری از ساختارهای سنگی مرموز در عربستان سعودی

بدون شک، شگفت‌ انگیزترین کشف باستان شناسی سال 2017 در گوگل ارث، مجموعه‌ای از “سنگ‌های غول پیکر” ملقب به دروازه‌های سنگی در عربستان سعودی است که متعلق به هزاران سال پیش هستند.

دیوارهای کوتاهی به تعداد ۴۰۰ قطعه که باستان شناسان به دلیل نمایی که از بالا دارند، آنها را دروازه‌های سنگی نامیده‌اند و در واقع سنگ‌های شکل گرفته در اطراف آتشفشان‌های خاموش در منطقه‌ای بانام هرات خیبر (Harrat ‎Khaybar) هستند.

تصویر پانارومای ایستگاه فضایی بین‌ المللی

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
تصویر پانارومای ایستگاه فضایی بین‌ المللی

و این بار تصویر بسیار زیبا از ایستگاه بین‌المللی فضایی، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. در این مورد گوگل نمی‌توانست از دوربین‌های معمولی 360 درجه‌ای استفاده کند، اما یکی از فضانوردان آژانس فضایی اروپا با نام توماس ریکوست (Thomas Pesquet)، با استفاده از دوربین‌های استاندارد و موجود در ایستگاه فضایی، یک تور تصویری پانوراما تولید کرد.

گودال، نوشته‌ ای غول آسا

تصاویر عجیب ‏گوگل ارث در سال ۲۰۱۷
گودال، نوشته‌ ای غول آسا در منطقه سیکوییم واشنگتن

اخیراً در منطقه سیکوییم واقع در واشنگتن ساخت و ساز‌های زیادی به کمک تصاویر ماهواره‌ای اخذ شده توسط گوگل ارث صورت می‌پذیرد که البته در این مورد خاص، تصویر توسط یکی از کاربران شبکه ردیت Reddit ثبت شد.

تصویری که در ماه آوریل از یک نوشته حکاکی شده غول پیکر با مضمون یک گودال ، روی چمن‌های محوطه خارجی یک خانه در شهر، به همراه یک شکل پیکانی که به سمت خانه همسایه نشانه داشت، به شبکه ردیت ارسال شده بود.

خبرگزاری و روزنامه اس اف گیت در گزارشی اذعان کرد که در گذشته برخی از اعضای یک مجموعه آشوبگر در همسایگی محل مورد اشاره، به اعمال خشونت‌ آمیز در یک گاراژ می‌ پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا