Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ستاره تبی ، مرموزترین ستاره جهان با اسراری عجیب + عکس

ستاره تبی ، مرموزترین ستاره جهان است که با اسراری عجیب ، دانشمندان را نه تنها شگفت زده کرده است بلکه با واکنش هایی که از خود نشان می دهد ، گاهی به شدت در کیهان می‌درخشد و گاهی هم نور کم‌جانی از خود منتشر می کند تا با این خصوصیت خاص در دنیای نجوم بتواند تا به امروز لقب مرموزترین ستاره جهان را به خود اختصاص دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ستاره تبی ، مرموزترین ستاره جهان که این روزها توسط  دانشمندان در حال رصد است به دلیل درخشش عجیب و غریب و وقت و بی وقتش با این حدس و گمان‌ های مواجه شده است که انگار کنترل کل ستاره تبی توسط یک ابرسازه بیگانه‌‌ انجام می گیرد ، موضوعی که توسط بعضی از دانشمندان رد شده و اعلام کرده اند که علت نقاط تاریک ستاره تبی ربطی به نیروهای بیگانه ندارد.

البته متخصصان براین باورند که گرد و غبار دلیل درخشش مرموز و کم‌نور ستاره تبی است چرا که گرد و غبار مانع از ورود نور می‌شود.

ستاره تبی
نام رسمی ستاره تبی KIC 8462852 است اما به افتخار تبتا بویاجیان ، کسی که در سال 2015 اولین بار این ستاره را کشف کرد، ستاره تبی نام گرفت

درحالی که ستاره‌ های اکثر منظومه‌ های فراخورشیدی طی ماه تنها چند درصد کم‌نور می‌شوند اما ستاره تبی در طول ماه 20 درصد کاهش نور داشته است.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این ستاره مرموز به این دلیل کم‌ نور است که نوعی «کره دایسون» به شمار می‌رود. کره دایسون یک ساختار فرضی است که توسط بیگانگان فضایی برای جمع‌آوری انرژی یک ستاره استفاده می‌شود.

اسرار این ستاره ناشناخته چنان قابل توجه است که بیش از 1700 نفر در سایت کیک استارتر ، سایت تامین بودجه جمعی، برای ساخت یک تلسکوپ 100 هزار دلار سرمایه جمع کرده‌اند تا این ستاره را رصد و اطلاعات بیشتری درباره آن جمع‌ آوری کنند که در این میان نیز دکتر بویاجیا و همکارانش از دانشگاه لوئیزیانا توانستند پایگاه اطلاعاتی را درباره مرموزترین ستاره جهان جمع‌آوری کنند.

ستاره تبی
برای تماشای ستاره تبی در تصویری واضح تر ، کلیک کنید

دکتر بویاجیا در باره خصوصیات ستاره تبی می‌گوید:

به احتمال زیاد گرد و غبار دلیل کم‌نوری و درخشش این ستاره است.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رنگ‎های مختلف نور با شدت‌های مختلفی مسدود می‌شوند و به همین دلیل هم درخشش این ستاره گاهی شدید و گاهی کم‌نور است. بنابراین هر چیزی که بین ما و ستاره عبور می‌کند مات دیده می‌شود.

دانشمندان رصدخانه لاس کامبرز از ماه مارس 2016 تا دسامبر 2017 ستاره تبی را با دقت بررسی کردند. شدت نور این ستاره در چهار مرحله عوض می‌شود که دو مرحله اول السی و سلست نام گرفته‌اند.

نوشته های مشابه