Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

مدار گرد ژاپنی امواج گرانشی لایه های بالایی سیاره ونوس را ثبت کرد

مدار گرد ژاپنی از امواج گرانشی موجود در لایه های بالایی سیاره ونوس در حالی عکاسی کرد که این کار به نوعی اثبات کننده وجود این موج گرانشی در لایه های جوی ونوس است . البته این امواج متفاوت از امواج ناشی از برخورد سیاهچاله هاست.در ادامه برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.
آکاتسوکی ، مدار گرد ژاپنی ، عکس هایی از لایه های بالای ابر ها در سیاره ونوس گرفته است که وجود امواج گرانش در این لایه ها را تأیید می کند. این مدار گرد که در دسامبر ۲۰۱۵ به مدار ونوس وارد شده از لایه های جوی این سیاره عکاسی کرده است .

البته باید بدانیم امواج گرانشی با امواج ناشی از برخورد سیاهچاله ها متفاوت است. هنگامی که دو سیاهچاله با سرعت به دور هم می چرخند ، این حرکات باعث حرکت امواجی در بافت فضای اطراف می شود. و در نهایت باهم برخورد می کنند. کشش گرانشی ماده جدید به حدی زیاد است که نور نیز نمی تواند از آن فرار کند.

اینشتین اولین بار نشان داد که جرم و انرژی دو روی یک سکه اند و در طول این ادغام بخشی از جرم (تقریبا معادل جرم خورشید به موج های گرانشی تبدیل می شود). این نتیجه را انستیتوی تکنولوژی ماساچوست که مسئول همکاری لایگو با انستیتو تکنولوژی کالیفرنیاست، بیان کرده است. بر خلاف نگرش فوق موج های گرانشی پدیده های طبیعی هستند که در زمان وارد شدن نیرویی به جو یا آب ایجاد می شوند .

ماکوتو تاگوچی ، محقق دانشگاه ریکیو در توکیو معتقد است که آنها در مطالعاتشان ساختاری کاسه ای شکل را یافته اند که در لایه بالایی ابر های سیاره ونوس حضور دارد و به دلیل ساختار ثابتشان احتمال می رود این ها یک موج گرانش جوی باشند که در بخش پایین تر جو سیاره بوجود آمده اند که منشأ آنها کوه هستند .

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا