Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

ناسا تصویر مینیاتوری از ابر‌های زحل را منتشر کرد

ناسا تصویر مینیاتوری از ابر‌های زحل را در حالی منتشر کرد که این تصویر بسیار زیبا و محسور کننده توسط – کوین گیل – که به عنوان یک مهندس در بخش آزمایشگاهی پیشرانش جت ناسا فعالیت دارد، تهیه شده است. برای مشاهده تصویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

چندی پیش ناسا یک تصویر جدید از ماموریت فضاپیمای کاسینی-هویگنس را منتشر کرده که در آن ابر های موجود در قسمت های جنوبی سیاره زحل را با رنگ خاصی  آشکار کرده است.

کاوشگر فضایی تحقیقاتی کاسینی-هویگنس به همراه فضاپیمای جستجوگر هویگنس بطور مشترک توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا برای کاوش به فضا فرستاده شد. به طوری که کاسینی به دور زحل گشته و اطلاعاتی از آن به زمین مخابره می‌کند ولی هویگنس یک فضاپیمای کوچک بود که از کاسینی به سمت قمر زحل یعنی تیتان فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن کسب و به زمین مخابره کرد.نام این دو فضا پیما از دو منجم شهیر جیوانی کاسینی و کریستین هویگنس گرفته شده‌است.

بصورت کلی ابرهای زحل در مقایسه با مشتری خیلی کمرنگ تر از ابرهایآن  به نظر می‌رسند. ابرهای مشتری اغلب به رنگ زرد کم‌رنگ و نارنجی هستند، به این دلیل که دما در زحل کمتر از مشتری است، ابرهای زحل در لایه پایین‌تری از جو آن قرار می‌گیرند.

این تصاویر با دوربین زاویه باز فضا پیمای کاسینی – هویگنس تهیه شده و در آن از ترکیب های فیلترهای طیفی حساس به نور مادون قرمز در مقیاس ۷۵۰، ۷۲۷ و ۶۱۹ نانومتر استفاده شده است.

فیلترهای طیفی حساس به نور مادون قرمز  به جذب و بازتاب یافتن از پرتو های نور خورشید توسط گاز متانی که در  در جو زحل موجود است حساس می باشند. این ویژگی در ماموریت فضاپیمای کاسینی-هویگنس برای تعیین نوع ساختار و همچنین عمق ابر های موجود در  جو سیاره زحل بسیار سودمند بوده‌اند.

مدارگرد فضاپیمای کاسینی-هویگنس و دو دوربین آن‌برد آن توسط بخش  آزمایشگاهی پیشرانش جت ناسا  طراحی ، تولید و ساخته شده است.

با هم در میهن پست تصویر مینیاتوری از ابر‌های زحل را تماشا می کنیم.

ناسا تصویر مینیاتوری از ابر‌های زحل را منتشر کرد

منبع : nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا