Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

دوربین جدید ناسا جزئیات دیده نشده تقویت کننده موشک ناسا را نشان داد

دوربین جدید ناسا در حالی جزئیات دیده نشده تقویت کننده موشک ناسا را نشان داد که این سازمان بین المللی فضایی دوربینی تولید کرده است که غرش موتور موشک را با دامنه دینامیکی بالاتر با حرکت آهسته فیلمبرداری می‌کند. به این دوربین، Stereo X با دامنه دینامیکی بالاتر یا HiDyRS-X می‌گویند و ناسا اواخر هفته گذشته آن را به طور رسمی افتتاح کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

دوریبن جدید ناسا و عملکرد آن در یک کلیپ در حالی به نمایش درآمده است که ماحصل آزمون‌های اخیر یکی از پرتاب‌های موشک مجهز به سیستم پرتاب فضایی با جزئیات دقیق آن است. سیستم پرتاب فضایی از دو پرتاب ۱۷ طبقه موشک استفاده خواهد کرد که هر کدام از آنها برای ایجاد ۳/۶ میلیون پوند نیروی پرتاب قادر به سوزاندن ۵/۵ تن سوخت در هر ثانیه است.

در این میان مساله‌ای که با آزمایش‌های فیلمبرداری مانند این مورد مطرح می‌شود، این است که توده‌های آتشی که آنها تولید می‌کنند بسیار نورانی هستند. این مساله اپراتورهای دوربین را با دو گزینه مواجه می‌کند. آنها یا می‌توانند فیلم را در توده‌ای روشن قرار دهند که باعث می‌شود هر چیزی که در کادر دوربین قرار می‌گیرد، تیره و بدون نور به نظر برسند یا این‌که می‌توانند به هر چیز دیگری در کادر نوردهی کنند که این توده را به صورت سفید روشن و بدون جزئیات نشان می‌دهد.

دوربین جدید ناسا

دوربین HiDyRS-X از آنجا که می‌تواند تمام این جزئیات را در یک کادر جای دهد و این کار را به شیوه‌ای کاملا هوشمندانه ‌انجام می‌دهد، این مشکل را حل کرده است.

جایی که دوربین‌هایی با سرعت بالا در یک زمان تنها ویدئوهایی با یک مرتبه نوردهی می‌گیرد، دوربین HiDyRS-X در یک زمان با چند بار نوردهی ویدئو تهیه می‌کند. سپس این نوردهی‌ها در یک ویدئو HDR ترکیب می‌شود که به نظر می‌رسد مستقیما از مرکز جلوه‌های ویژه هالیوود گرفته شده است.

هر چه مقدار فیلم بیش‌تر باشد، احتمال شکست این فیلم با سیستم‌های فعلی کم‌تر است. در ابتدا، تایمر اتوماتیک دوربین ناسا متوقف شد و سپس محققان موفق به اشتعال موشک نشدند. یکی از اپراتورها بسیار سریع عمل کرد و سوئیچ را به طور دستی و به سرعت فعال کرد. اما مدت کوتاهی بعد از آن، فشاری از پرتابه‌ای که آهسته به منبع نیروی دوربین ضربه می‌زد، تولید می‌شود.

دوربین جدید ناسا
برای مشاهده تصویر متحرک در اندازه واقعی از HiDyRS-X دوربین جدید ناسا کلیک کنید

مقدار فیلم این نکته را تأیید می‌کند که دوربین HiDyRS-X به‌خوبی کار می‌کند و شکست‌ در این امر، محققان را به کار روی آزمایش نخستین پرواز سیستم پرتاب فضایی در سال ۲۰۱۸ سوق می‌دهد. شکست در خلال آزمایش این دوربین فرصتی برای هوشمندتر شدن آن فراهم می‌آورد؛ بدون شکست، فناوری و اختراع امکان‌پذیر نیست.

منبع : time

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا