Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومی

عادت های خوب دوران سربازی که هرگز نباید آن را فراموش کرد

در این مطلب از میهن پست به سراغ عادت های خوب دوران سربازی که بی شک نباید آنها را از یاد برد اما متاسفانه برای برخی به سرعت اتفاق میوفتد. برای مطالعه ادامه مطلب با ما همراه شوید.

حضور در نیروهای نظامی چه به صورت خودخواسته و چه اجباری (کادر یا سرباز وظیفه) نیازمند مستلزم کنار آمدن سریع با قوانین بسیار سختگیرانه است. سبک زندگی نظامی از تنبلی جلوگیری کرده و شما را وادار می سازد که یک ظاهر ثابت، مرتب و مناسب داشته باشید.

وقتی که سربازان دوره خدمت سربازی خود را به پایان می رسانند اغلب به همان سبک زندگی شخصی پیش از دوران سربازی باز می گردند. شاید بسیاری دوره خدمت وظیفه را چندان خوشایند ندانند اما باید توجه داشت که در این دوره برخی افراد دستکم به طور موقت تنبلی را کنار می گذارند.

در ادامه می خواهیم شما را با عادت های خوب دوران سربازی آشنا کنیم که به سرعت پس از پایان دوران خدمت وظیفه اجباری کنار گذاشته شده و فراموش می شوند.

عادت های خوب دوران سربازی

کوتاه کردن موها

در برخی از ارتش های جهان داشتن کوتاه ترین مقدار از ریش و سبیل در هنگام مراسم صبحگاه یک گناه نابخشودنی و مستوجب تنبیه است. داشتن موهای کوتاه نیز از دیگر قوانین سختگیرانه دوران سربازی است. اما به محض اتمام دوران سربازی، دیگر دستکم برای مدتی به موهای سر و صورتتان دست نخواهید زد.

عادت های خوب دوران سربازی

زود بیدار شدن

در همان روز اول پس از دریافت کارت پایان خدمت، سربازان دیروز دیگر استرسی برای زود بلند شدن نداشته و نه ساعت کوک کردنی در کار است و نه برپا زدنی. برای اولین بار بعد از ماه ها و شاید سال ها، بالاخره فرد می تواند در یک روز غیرتعطیل تا لنگ ظهر بخوابد و طلوع آفتاب را از دست بدهد. حتی پس از پایان دوران استراحت پس از اتمام خدمت سربازی و شروع دوران دانشگاه یا کار نیز افراد دیگر به آن سحرخیزی دوران سربازی باز نخواهند گشت. اکثر ما پسرها تجربه بیدار شدن در نیمه شب و ایستادن و راه رفتن در پست های خود را در هوای سرد داشته ایم. حتی روزهای تعطیل نیز خوابیدن بیش از ساع ۸ ممنوع بود اما پس از پایان دوران سربازی عادت خوب سحرخیزی شاید برای همیشه کنار گذاشته شود.

عادت های خوب دوران سربازی

همدردی نسبت به همکاران

یک گروهان در دوران خدمت سربازی مانند یک خانواده است و اعضای آن رابطه نزدیکی با هم دارند. اگر یکی از اعضای گروه مشکلی داشته و درد بکشد دیگر اعضای گروه نیز شرایط مشابهی دارند و این حس، باعث می شود که افراد گروهان راحتتر با مشکلات کنار بیایند. مهم نیست مشکل چه باشد، دیگر اعضای گروهان مانند شانه ای هستند که همیشه آماده اند تا به آن ها تکیه کنید. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به خاطر اشتباه یکی از هم خدمتی هایتان تنبیه شده باشید و آن قانون معروف تنبیه برای همه، تشویق برای یکی.

رابطه سربازان در یک گروه چنان عمیق است که ترجیح می دهند به جای نظاره گر بودن تنبیه یکی از دوستانشان، جملگی تنبیه شوند و آن هم داوطلبانه. اما کسانی که خدمت سربازی را تجربه نکرده اند کمتر تحمل روزهای بد را دارند. در دوران سربازی اگر یکی از هم خدمتی های شما با مشکلات روحی مانند شکست عشقی یا دلتنگی برای خانواده مواجه شود دیگر سربازان او را دلداری داده و سعی می کنند به او دلگرمی بدهند اما در زندگی غیرنظامی، معمولاً در چنین مواردی فرد مورد نظر به تمسخر گرفته شده یا دستکم به حال خود رها شده و این ناراحتی را نشانه ضعف شخصیتی او قلمداد می کنند.

عادت های خوب دوران سربازی

ورزش مرتب روزانه

این یکی ارتباطی کاملاً مستقیم با سحرخیزی داشت. اول صبح بهترین زمان ممکن برای دویدن است اما اکثر افراد برای جبران سحرخیزی های دوران سربازی، پس از اتمام دوره اجباری خدمت دیگر این عادت را کنار می گذارند. در روزهای اول پایان خدمت هنوز هم احساس شادابی و نرمی عضلات و استخوان ها را دارید اما بعد از مدتی که عادت ورزش کردن هر روزه را کنار گذاشتید رفته رفته کم حس شد عضلات و مفاصل را حس خواهید کرد و همین موضوع بر بهانه های شما برای ورزش نکردن می افزاید.

عادت های خوب دوران سربازی

قانون ۱۵ دقیقه زودتر

در دوران سربازی همیشه باید کمی زودتر از زمانی که تعیین شده بیدار شد یا جایی خاص برای انجام کاری خاص حاضر شد. اگر شما نیز تجربه سربازی رفتن را داشته اید بدون شک متوجه شده اید که همیشه باید کمی زودتر از موعد مقرر حاضر شوید و علیرغم تلاش هایی که داشته اید اغلب با غرولند مافوق و صحبت از دیر رسیدن یا دیر آماده شدن مواجه شده اید. بعد از پایان دوره سربازی، دیگر خبری از تاکتیک ۱۵ دقیقه زودتر نیز نخواهد بود.

عادت های خوب دوران سربازی

تلاش فراوان

در دوران خدمت سربازی در ارتش های جهان، بی نقص بودن و کمال یک موضوع کلیدی و ضروری است. از همان روز اول، به سربازان گفته می شود که هر کاری که می کنند را جدی گرفته و آن را با افتخار انجام دهند. در بسیاری از موارد این تمایل در دنیای خارج از واحدهای نظامی نیز وجود دارد و کهنه سربازان جزییات را با دقت بیشتری نسبت به دیگران می بینند. با این وجود، با گذشت زمان توجه به جزییات و دقت در این زمینه رفته رفته رنگ می بازد به ویژه در مورد کارهای جزئی. عادت های خوب دوران سربازی

عادت های خوب دوران سربازی

سرکوب کردن عقاید شخصی

در دوران خدمت سربازی و به طور کلی دوران حضور در واحدهای نظامی، سربازان به ندرت عقاید و باورهای واقعی شان را بروز می دهند. اکثر اوقات باید مافوق هر چه به شما گفت بگویید «بله قربان» و تمام. این بدان دلیل است که نیروهای نظامی دائم در حال حرکت بوده و هیچ کسی اهمیتی به عقاید شما در مورد موضوعات مختلف نمی دهد حتی اگر باور شما در فضای غیرنظامی منطقی و قابل قبول باشد. اما ارتش چرا ندارد!

اما به محض پایان دوره خدمت سربازی، به محض درگرفتن یک بحث و گفتگو، آن ها بر این باورند که در موضوع مورد نظر کارشناس بوده و عقاید خود را به سرعت و با صدای بلند در مورد آن بیان می دارند. عموماً کسانی که کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده اند بر این باورند که به سطحی از تجربه و پختگی رسیده اند که به آن ها اجازه می دهد در هر موردی نظر کارشناسی داده و خود را باتجربه تر از دیگران جلوه دهند، به ویژه اگر اطرافیان تجربه خدمت سربازی را نداشته باشند.

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا