گوناگون

عبور از کشاورزی سنتی‌ از سیاست‌های جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

‌رییس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عبور از کشاورزی سنتی و نهادینه کردن کشاورزی مدرن و همچنین تلاش برای خودکفایی در محصولات استراتژیک دو سیاست محوری مرکز تحقیقات این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی در مراسم ادغام دو مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید محصولات استراتژیک، دغدغه وزیر و دیگر مسئولان بخش کشاورزی است که امیدواریم با هماهنگی و همدلی همه‌جانبه در این استان، خودکفایی در محصولاتی چون گندم، کلزا و برنج محقق شود.

وی اظهارکرد: محور تلاش‌ها در حوزه آموزش و تحقیقات این سازمان در مسیر کم‌رنگ‌شدن کشاورزی سنتی و عدم نیاز به محصولات ذکرشده باشد تا بتوانیم نقش کشاورزی را در اقتصاد مردم به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف از ادغام این دو واحد مدیریتی، چابک‌ سازی سازمان‌های جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم عملکردها به گونه‌ای باشد که ادغام روسپیدانه‌ای داشته باشیم.

گوهرگانی تصریح‌کرد:‌ برای کشت گندم و کلزا و دیگر محصولات استراتژیک که اکنون در فصل کشت آنها هستیم، دست یکایک عوامل را می‌بوسم تا بتوانیم به اهداف طراحی شده در این زمینه برسیم.

وی ادغام دو واحد تحقیقات و آموزش را حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی عنوان کرد و ادامه داد:‌ این استان در حوزه آموزش و تحقیقات، نیروهای انسانی توانمند و علمی دارد که باید از تخصص و تجارب همه عوامل و صاحب‌نظران بهره بگیریم.

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی، ارائه راهکار و آموزش برای برطرف شدن مشکلات بخش کشاورزی را مهم دانست و بیان کرد:‌ اگر این مهم عملیاتی شود به سمت تولید پایدار حرکت خواهیم کرد.

گوهرگانی تأکید کرد:‌ بسیاری از امور به صورت روتین در حال انجام هستند و هنر یک مدیر به کارگیری ظرفیت‌های مختلف و استفاده از تجارب و تخصص افراد مختلف در مسیر انجام رسالت و هدف‌گذاری سازمان تحت مدیریتش است.

وی با اشاره به ادغام دو مرکز آموزش و تحقیقات این سازمان، اضافه کرد: لازم است سیاست‌ها و توان مرکز تحقیقات، روی خودکفایی استان در محصولات استراتژیک متمرکز شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا