گوناگون

ترجیح آزادی"طاووسک"بر پیشنهاد 10 میلیونی

پیشنهاد 10 میلیون ریالی نیز دو دوستدار حیات‌وحش گرمساری را وسوسه نکرد تا یک گونه در خطر انقراض، قفس را تجربه نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، حبیب دارپرنیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار از نجات یک قطعه طاووسک با تلاش دو نفر از دوست‌داران حیات‌وحش در گرمسار خبر داد.

وی با تقدیر از عارف و محمد میرآخوری، دو همیار محیط زیست گرمساری اظهارکرد: این دوستداران حیات‌وحش گرمساری با رد پیشنهاد خرید این طاووسک آن را به محیط زیست گرمسار تحویل دادند.

دارپرنیان با بیان اینکه این طاووسک برای رهاسازی در مناطق شمالی استان سمنان به اداره کل محیط‌زیست استان سمنان منتقل شده است، تصریح کرد: اقدام زیست‌محیطی این دو شهروند گرمساری در حالی صورت گرفته که آنها با رد مبلغ 10 میلیون ریال حاضر به فروش پرنده به فردی ناشناس نشده و آن را برای رهاسازی به اداره محیط زیست گرمسار تحویل داده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار گفت: طاووسک پرنده‌ای نسبتاً بزرگ و باتلاقی از خانواده یلوه بوده که متعلق به راسته درناسانان است.

وی تصریح‌کرد: این پرنده که در زمره پرندگان در معرض خطر انقراض محسوب می‌شود، بومی استان‌های گیلان، مازندران و جلگه خوزستان و سیستان بوده و شکار آن ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گرمسار ادامه‌داد: از مشخصات ظاهری طاووسک می‌توان به بدنی به رنگ آبی مایل به بنفش، منقار بزرگ، سپر پیشانی، چشم‌ها و پاهای قرمز روشن آن اشاره کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا