گوناگون

نقش فعال تشکل‌های تالاسمی در مشارکت‌های اجتماعی این اقشار

دبیر دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به نقش تشکل‌های تالاسمی تصریح کرد: تشکل‌های تالاسمی در امر پیشگیری از بیماری‌ و میزان مشارکت‌های اجتماعی منطقه خود، پویا، موفق و فعال‌تر در استان‌ها عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، میثم رمضانی امروز 23 مهرماه 93 در دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها که در هتل بزرگ رامسر برگزار شد، با بیان این‌که تغییر نگرش در حوزه بیماری تالاسمی مرهون جمعی از اساتید و پزشکان است، افزود: دانشگاه با پیگیری و ایجاد دگرگونی در این حوزه موجب شد تا این تغییر به سطح جامعه تسری یابد.

وی با اشاره به نقش پررنگ تالاسمی‌ها در عرصه‌های مختلف علمی و فعالیت‌های اجتماعی، ادامه داد: تغییر نگرش و باورهای تقویت شده یک جامعه بسیار دشوار است و برای تحقق این هدف «موسسه تحقیقی اموزشی تحقیقاتی جوانان تالاسمی» در قالب یک تشکل منسجم ضمن آموزش به اعضای خود برای همراهی اجتماع تلاش وافری دارند.

دبیر دومین همایش ملی تالاسمی فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به حضور 90 بیمار تالاسمی و 150 استاد دانشگاهی کشور در این همایش گفت: 208 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

وی افزود: برگزاری 4 کارگاه شامل استانداردهای بخش درمانی تالاسمی، بیماری‌های غددی، قلبی و عروقی و ارتقای شاخص‌های سلامت و روان از جمله برنامه‌های این همایش است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا