گوناگون

آمار مبادلات مرزی کردستان 16 درصد کاهش یافته است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که صادرات کل کشور در شش ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است، صادرات کردستان 16 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات که امروز در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان بهره کافی نبرده‌ایم.

وی افزود: صادرات استان کردستان فراز و نشیب‌ها و مشکلات خاصی دارد و از تمام ظرفیت استان در توسعه صادرات استفاده نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حالی که صادرات کل کشور 20 درصد افزایش داشته، در شش ماهه نخست امسال آمار مبادلات مرزی 16 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مرز باشماق دارای بی‌نظمی است و فقدان مدیریت واحد و نبود متولی خاص در این زمینه که به طور جدی به توسعه صادرات کردستان بپردازد از جمله موانعی است که موجب بروز بی‌نظمی در این زمینه شده است و با مشخص کردن متولی واحد می‌توان بسیاری از این تنگناها را حذف کرد.

دره وزمی با اشاره به نبود یک مرکز تجاری در سلیمانیه اظهار کرد: تنها یک مرکز تجاری در کردستان وجود دارد که اتاق تعاون متولی آن است و فعالیت چشمگیری ندارد و برای بهتر فعال کردن این موضوع باید این امر در اختیار اتاق بازرگانی قرار داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: شبانه‌روزی کردن خدمات و فعالیت‌های مرز باشماق در توسعه صادرات امری ضروری است که باید با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.

وی افزایش جلسات کارگروه را ضروری دانست و یادآور شد: برگزاری جلسات شش ماه یکبار برای مرور امر مهم صادرات کردستان کافی نیست و تعداد جلسات باید به هر ماه یک جلسه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا