پیشنهاد سردبیرعکس

عجیب ترین تصاویر دنیا که با فاصله 24 ساعت گرفته شده است !

عجیب ترین تصاویر دنیا کم نیستند اما گاهی تصاویری به ثبت رسیده است که در کمتر از 24 ساعت یک شهر و یا این که یک منطقه به کلی دگرگون شده و این حالت طبیعی خود به حالتی غیر طبیعی درآمده است . با این حال با تماشای این تصاویر که در ادامه آن ها را خواهید دید به سختی می‌توانید که این همه تغییر فقط در یک شبانه روز اتفاق افتاده است.

با این حال عجیب ترین تصاویر دنیا که امروز در میهن پست تماشا خواهید کرد در نوع خودش بی نظیر و تماشایی است و البته باور این که چنین خیابان‌ های بتنی و ساختمان‌ های فلزی محکمی می‌توانند در یک چشم به هم زدن ، از هم بپاشند، خرد شوند و فرو بریزند ، کمی سخت و دور از ذهن است.

اتفاقات زیادی ممکن است در 24 ساعت بیفتد، حتی نابودی کل یک شهر! وقتی به تصاویر زیر نگاه کنید، به سختی می‌توانید باور کنید که چنین خیابان‌ های بتنی و ساختمان‌های فلزی محکمی می‌توانند در یک چشم به هم زدن، از هم بپاشند، خرد شوند و فرو بریزند. در این مطلب تغییرات باورنکردنی از شهر‌های بزرگ را تنها به فاصله یک روز مشاهده می‌کنید.

سقوط بازار سهام در سال 1929

عجیب ترین تصاویر دنیا

یکی از عجیب ترین تصاویر دنیا دنیا تصویر جمعه سیاه است. اما در سال 1929 این روز سیاه آغاز «رکود بزرگ» برای کشور آمریکا بود، یک بحران جهانی که تا 10 سال بعد از سقوط بازار سهام آمریکا طول کشید.

طوفان کاترینا

عجیب ترین تصاویر دنیا

یکی از فاجعه‌ بارترین طوفان‌ های تاریخ آمریکا در نیواورلئان در سال 2005 اتفاق افتاد و شهر مورد حمله سیل و باد‌های شدید قرار گرفت. خیابان‌ها را کاملا آب گرفت و بسیاری از شهر زیر آب رفت و در این میان تصویری که مشاهده می کنید یکی از عجیب ترین تصاویر دنیا است که در کمتر از 24 ساعت به ثبت رسیده است.

فوران آتش فشان کوه سنت هلنز 1980

عجیب ترین تصاویر دنیا

یکی دیگر از عجیب ترین تصاویر دنیا ، تصویر مربوط به فوران یک آتشفشان است. کوه آتشفشان سنت هلنز در واشنگتن در بهار 1980 فوران کرد. این فوران آنقدر شدید بود که ستون خاکستر تا ده‌ها کیلومتر بالا رفت، سنگ و گدازه از کوه جاری شد، گاز‌های داغ همه جا را گرفت و منطقه را آنقدر تغییر داد که قابل شناسایی نبود.

تفاوت دما در بیابان‌ های داغ آفریقا

عجیب ترین تصاویر دنیا

باور کنید یا نه، حتی در بیابان‌ های داغ آفریقا هم ممکن است برف ببارد. یک بار در ماه ژانویه، یک لایه ضخیم برف صحرای بزرگ آفریقا را پوشاند. تا تغییر دمای شدید بتواند داغ‌ ترین مناطق را به زمستان واقعی بدل کند.

سونامی در ژاپن

عجیب ترین تصاویر دنیا

زلزله‌ای در اقیانوس آرام در نزدیکی ساحل شرقی هونشو موجب امواج سونامی قدرتمندی در این شهر شد. حداکثر ارتفاع این امواج به 40 متر می‌رسید و جریان آب آنقدر سریع بود که هر چه بر سر راهش بود ویران می‌کرد. در این سونامی طبیعت قدرت عظیم خود را به بشر نشان داد.

سقوط دیوار برلین

عجیب ترین تصاویر دنیا

بعد از پبروزی بر فاشیسم آلمان به وسیله دیواری به طول ۱۵۵ کیلومتر به چندین منطقه تقسیم شد. 28 سال بعد از تقسیم برلین به دو منطقه شرقی و غربی، در سال 1989 دیوار برلین فروریخت و شهر به کلی تغییر کرد.

طوفان هاروی

عجیب ترین تصاویر دنیا

در نتیجه بارش سنگین در آگوست 2017 یک طوفان گرمسیری به نام هاروی تگزاس را دربرگرفت. این طوفان بسیاری از مناطق تگزاس را نابود کرد.

زلزله هایتی 2010

عجیب ترین تصاویر دنیا

یکی دیگر از عجیب ترین تصاویر دنیا ، تصویر مربوط به بزرگترین زمین لرزه هایتی در ژانویه 2010 است که در این زلزله بیش از 500 هزار نفر قربانی شدند. طبیعت در این زلزله کوتاه ، قدرت باورنکردنی خود را به نمایش گذاشت و همه جا را به هم ریخت.

زلزله در اقیانوس هند

عجیب ترین تصاویر دنیا

این زلزله در اقیانوس اتفاق افتاد و موجب بزرگترین سونامی دنیا شد. آب سواحل اندونزی، سریلانکا، جنوب هند و تایلند را گرفت. امواج سونامی آنقدر قدرتمند بودند که لرزش‌های آن حتی به جمهوری آفریقای جنوبی هم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا