گوناگون

عدم آگاهی میلیون ها نفر اچ آی وی مثبت از ابتلای خود

سلامت نیوز: گزارش جدید سازمان ملل متحد نشان می دهد مرگ ومیر ناشی از ایدز درجهان کاهش یافته است اما 19 میلیون از 35 میلیون انسانی که با اچ آی وی (ویروس ایدز) زندگی می کنند از وضعیت اچ آی وی مثبت خود آگاهی ندارند، بنابراین خاتمه دادن به همه گیری ایدز تا سال 2030 نیاز به افزایش تلاش هوشمندانه برای کاهش شکاف موجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز،در اولین گزارش “UNAIDS Gap Report” آمده است همان گونه که مردم از وضعیت اچ آی وی مثبت خود آگاه می گردند، بلافاصله خواستار درمان نجات بخش می شوند. برای مثال در منطقه جنوب صحرای آفریقا 90 درصد از افرادی که آزمایش اچ آی وی آنان مثبت بوده خواستار دسترسی به درمان ضد رتروویروسی هستند.

آقای میشل سیدیبه مدیر اجرایی برنامه ملل متحد در مورد اچ آی وی/ایدز می گوید افزایش تلاش هوشمندانه مورد نیاز است برای کاهش شکاف بین مردمی که از وضعیت اچ آی وی خود آگاه هستند و آنانی که آگاهی ندارند، مردمی که می توانند خدمات درمانی دریافت کنند و آنانی که نمی توانند از این خدمات بهره ببرند و انسان هایی که از آنان حمایت می شود و آنانی که به دلیل اچ آی وی مثبت بودن مجازات می شوند.

در این گزارش آمده است در سال 2013 تعداد 2 میلیون و 300 هزار نفر بیشتر به داروهای نجات بخش زندگی دسترسی پیدا کرده اند که این رقم تعداد کل افرادی که در جهان دسترسی به درمان ضد رتروویروسی پیدا کرده اند را به 13 میلیون نفر تا پایان 2013 رسانده است.

این گزارش می گوید بیشترین مردمی که با اچ آی وی زندگی می کنند در منطقه جنوب صحرای آفریقا به سر می برند (24 میلیون و 700 هزار نفر) سپس آسیا و پاسیفیک ( 4 میلیون و 800 هزار نفر).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا